Yayasan 1MDB Banyak Membantu Orang Kampung -Najib Razak-

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Hubungan Diplomasi yang terjalin baik antara Malaysia dan Arab Saudi telah memberi manfaat kepada negara ini dan ianya berada ditahap tertinggi, kata bekas Perdana Menteri Dato Seri Mohd Najib Razak, dilaman sosial facebooknya.

Najib berkata, sebagai pemimpin islam sudah menjadi tanggungjawab dia menjaga, memelihara agama islam dan bantu memudahkan umat islam di negara ini menunaikan kewajipan mengikut rukun islam.

“Semasas saya menjadi Perdana Menteri, Malaysia telah menerima tambahan kuota haji mencecah 42,200 disebabkan hubungan baik yang terjalin dengan Raja Arab Saudi dan kerajaan baginda, ujarnya lagi.

Malah beliau bersyukur apabila Yayasan 1MDB diberi kuota khas sebanyak 1,000 yang dibuka kepada imam, bilal dan orang kampung. Alhamdulillah, malam ini saya berkesempatan solat berjemaah bersama peserta program khas haji bawah Yayasan 1MDB, katanya.

“Nak berpolitik boleh, tapi jangan sampai umat islam kehilangan peluang menunaikan haji, jangan berpolitik sehingga gadaikan agama dan menyusahkan rakyat, katanya lagi.

Sepanjang 22 bulan Pakatan Harapan memerintah, kuota haji dikurangkan, keistimewaan (kuota khas Yayasan 1MDB) yang diberikan kerajaan Arab Saudi telah diberhentikan.

Mungkin Menteri Agama sibuk menulis warkah Cardova? Sindir Najib.

Beliau juga kesal sikap pemimpin Pakatan Harapan yang selalu menuduh serta memfitnah beliau dengan berkata “Najib itu, Najib ini” yang tak sudah-sudah semenjak sebelum PRU14 lagi.

 

 

 

 

 

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat