Annuar berpengaruh, PAS sedia bagi kerusi tanding PRN Kelantan

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – PAS tidak ada masalah untuk memberi kerusi kepada Tan Sri Annuar Musa yang menyertai parti itu dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) di Kelantan tidak lama lagi.

Mursyidul Am PAS, Datuk Hashim Jasin berkata, bagaimanapun keputusan itu akan ditentukan Perhubungan PAS Kelantan sebelum dibawa ke peringkat pusat bagi menentukan calon yang akan bertanding dalam PRN berkenaan.

Katanya, Annuar juga salah seorang bekas pemimpin UMNO yang cukup berpengaruh dan diyakini mampu menambah kekuatan dan membantu Perikatan Nasional (PN) memperoleh kemenangan lebih besar.

“Saya yakin tidak ada masalah bagi PAS. Kita tidak tamak kuasa yang mana boleh memberi kebaikan kepada Islam, kita beri keutamaan,” lapor Utusan, semalam.

Annuar yang juga Presiden pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Muafakat Nasional (MN) sah menyertai PAS dengan perkara itu diumumkan oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Seri Takiyudin Hassan pada Ceramah Perdana Gelombang Kebangkitan Rakyat Negeri Sembilan di Senawang, kelmarin.

Bekas Ahli Parlimen Ketereh itu juga dilaporkan berkata, beliau tidak kisah tidak bertanding asalkan Umno tidak menang.

Kata Annuar, jika diberikan mandat untuk bertanding, beliau perlu berbincang dengan pucuk pimpinan PAS bagi mengetahui tujuan beliau diamanahkan berbuat demikian.

Ujar bekas Setiausaha Agung Umno itu, beliau seharusnya dijadikan pilihan terakhir sebagai calon PAS dan menyerahkan segala urusan penentuan calon kepada pucuk pimpinan parti selain memaklumkan penyertaannya di dalam parti itu bukan sebagai calon semata-mata sebaliknya ikhlas untuk berjuang demi kepentingan agama dan bangsa Melayu.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat