Terokai keunikan perjalanan gastronomi ke pantai timur di Resorts World Awana

- Advertisement -

Ramadan ini nikmati ketenangan di dalam oasis yang diliputi oleh hutan hujan di Resorts World Awana (RWA), yang akan membawa anda terus ke pusat gastronomi Melayu dengan pelbagai hidangan tradisional khas dari Pantai Timur!

Sertailah pengalaman kuliner yang menakjubkan dari 12 Mac hingga 9 April 2024 di Jom Makan Awana. Chef Eksekutif, Ahmad Rosnie, akan mempersembahkan sebuah perayaan musim yang istimewa dengan hidangan tradisional yang ikonik, disajikan dengan penuh kasih dan diperkaya dengan sentuhan rempah serta herba organik dari kebun Resorts World Awana.

Nikmatilah Ayam Percik yang beraroma asap arang, nasi kerabu yang diperkaya dengan ulam dan herba, bersama dengan pelbagai hidangan seperti Kambing Bakar, Sup Aneka, Rendang Tok, Singgang Kelantan, Ayam Cincalok, Urab Nangka, dan Tempe dalam hidangan bufet yang lazat dan mewah. Meneruskan aroma eksklusif dari zaman dahulu untuk membangkitkan kenangan, setiap hidangan warisan ini merupakan suatu penghormatan kepada warisan tradisional yang memukau dari Pantai Timur.

Jangan lepaskan peluang untuk menikmati Sup Gearbox yang sangat popular di RWA! Pilihlah dari pelbagai hidangan kreatif seperti kuih tradisional Seri Muka dan Ondeh Ondeh hingga ais kacang, kek, dan biskut untuk menyempurnakan hidangan anda dengan sentuhan manis yang istimewa.

Tempahan meja yang dibuat dari sekarang hingga 17 Mac akan menikmati kadar awal RM98 untuk dewasa dan RM68 untuk kanak-kanak serta warga emas. Bagi tempahan selepas 17 Mac, kadar tetap adalah RM118 untuk dewasa dan RM98 untuk kanak-kanak serta warga emas. Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi +603 64369000, sambungan 7605, WhatsApp +6012 3096 521/+6017 7652 105, atau emel awanaf&[email protected].

Untuk menikmati kekayaan citarasa Timur Tengah, kunjungilah AYU Awana dan rasai kegembiraan bulan Ramadan dengan hidangan lazat Nasi Arab Dulang. Hidangan istimewa ini menawarkan pelbagai pilihan, termasuk Lamb Shank yang lembut, sup ekor, ikan Tilapia panggang arang, dan ayam panggang Lebanon yang yang mengundang kenikmatan rasa.

Hidangan eksklusif ini hanya disajikan dalam menu makan malam Selera AYU dari 11 Mac hingga 14 April, bermula jam 6:00 petang hingga 10:30 malam! Tingkatkan lagi rasa lazat dan kaya citarasa Timur Tengah dengan hidangan pelengkap seperti Raita, Salsa Arab, Nasi Kabsa yang wangi, serta hidangan salad dan sayur panggang lemon Tahini yang menyegarkan. Akhiri santapan anda dengan pencuci mulut seperti Balah El Sham iaitu churros dan Aish El Saraya, roti puding. Untuk tempahan, hubungi AYU Awana di 019-3903738.

Sementara itu, Resorts World Genting mengundang anda untuk menikmati dan merasakan kehangatan Ramadan dengan cita rasa yang mempesona, di mana anda dapat menikmati dan menghargai kebersamaan dengan cita rasa yang menggugah selera, terinspirasi dari warisan hidangan talam gaya kampung yang dikurasi khas oleh chef luar biasa, Hapizi Hussain mulai 12 Mac hingga 9 April 2024 di Aras G, Jom Makan SkyAvenue.

Set Dulang Ramadan untuk tiga orang ini menyajikan hidangan istimewa dan tradisional Melayu yang menyelerakan, hasil ilham resipi klasik yang diwariskan dari generasi ke generasi dengan sentuhan baru.

Antara hidangan tersebut ialah kerabu perut lembu, hidangan gaya Utara yang menggabungkan perut lembu yang dihiris dengan bawang, cili, kacang panjang, belacan, serai, bunga kantan, dan santan kelapa kering. Selain itu, terdapat juga kuih badak berendam, keistimewaan gaya Pantai Timur yang terdiri daripada bola pulut diisi dengan inti kelapa yang dicelupkan dalam gula melaka dan santan kelapa. Set Dulang Ramadan ini diciptakan untuk membawa kembali kenangan cita rasa klasik yang enak dan menawan.

Nikmatilah pelbagai hidangan istimewa Melayu seperti sate daging lembu, sate kambing, sate udang, ayam percik, ikan kembung berlado, sambal berlado, pajeri terung, gulai lemak telur, dan banyak lagi. Semua hidangan ini disajikan dengan indah dalam dulang yang diletakkan di atas kain batik yang dihias dengan teliti pada harga RM75, dan hanya tersedia dari 5 petang hingga 9 malam.

Jom Makan Street Food di SkyAvenue, Aras 4, akan menawarkan set menu istimewa Nasi Ayam Panggang, Bubur Kacang Hijau, dan segelas teh ais lemon, jus oren, limau, dan Milo pada harga RM35. Set menu ini disediakan dari jam 12 tengah hari hingga 8 malam. Untuk maklumat lanjut, layari rwgenting.com atau laman sosial rasmi RWG.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat