Najib tak perlu sibuk, fokus kes curi duit berbilion 1MDB – Dr M

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Tun Dr Mahathir Mohamad memulangkan ‘paku buah keras’ kepada Datuk Seri Najib Tun Razak yang mentertawakan beliau berhubung kenyataan tidak mencampuri hal badan kehakiman.

“Saya rasa Najib tak payah campur tangan dengan tuduhan terhadap saya. Dia (Najib) harus fokus kes curi duit rakyat berbilion-bilion dalam 1MDB.

“Dia juga perlu bagi perhatian saman (Tan Sri) Tommy Thomas yang kait dia dengan pembunuhan Altantuya,” bidas bekas Perdana Menteri itu.

Dr Mahathir menambah, lagipun kalau isu berlaku tahun 1987,1988, Najib boleh ingat yang dia hunus keris dan nak mandikan keris dengan darah orang Cina.

Terdahulu, Najib mengetawakan dakwaan Dr Mahathir tidak mencampuri badan kehakiman, lalu berkongsi apa yang beliau tahu sekitar pembatalan pendaftaran UMNO pada 1988.

“Ha ha ha! Mahathir kata pembatalan pendaftaran UMNO bukti dia tidak campuri badan kehakiman adalah pembohongan terbesar dalam sejarah kehakiman,” kata Najib memetik laporan FMT.

Dalam wawancara khas dengan portal FMT, Mahathir mengingatkan beberapa keputusan mahkamah ketika itu tidak memihak kepadanya, khususnya apabila UMNO yang dipimpin beliau diisytiharkan tidak sah oleh Mahkamah Tinggi pada 4 Februari 1988.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat