Profesor Sejarah Yg Teka Dgn Tepat Pemenang Pemilihan Presiden Sejak 1984 Berkata, Trump Akan Kalah

- Advertisement -

AMERIKA SYARIKAT: Profesor sejarah Allan Lichtman telah beberapa kali terbukti sebagai betul. Beliau telah dengan tepat meramalkan pemenang setiap pemilihan presiden sejak kemenangan semula Ronald Reagan pada tahun 1984 menggunakan sistem “13 kunci” miliknya.

(Perlu disebutkan bahawa pada tahun 2000, Lichtman meramalkan bahawa Al Gore akan memenangi pilihan raya. Walaupun Gore memenangi undi popular, dia akhirnya kehilangan jawatan presiden kepada George W. Bush setelah Mahkamah Agung memutuskan untuk menghentikan kiraan semula keputusan pilihan raya Florida. Lichtman mempertahankan ramalannya.)

Kini, Lichtman dan sistem “13 kunci” -nya siap sedia untuk pemilihan 2020. Dalam temu bual dengan CNN, Lichtman sangat pasti dalam jawapannya: “Beliau meramalkan bahawa Donald Trump akan kehilangan jawatan di Rumah Putih tahun ini.”

Asas ramalan Lichtman adalah pada model “13 kunci” yang dapat menentukan benar atau salah peluang calon pilihan raya tertentu. “13 kunci” dalam sistemnya merangkumi faktor-faktor seperti ekonomi, kedudukan semasa penyandang, ketidakstabilan sosial dan skandal, serta karisma peribadi calon.

“Rahsianya adalah mengawasi gambaran besar mengenai kekuatan dan prestasi penyandang jawatan. Jangan memerhatikan pemilihan pakar, prestasi dalam kempen. Dan itulah yang menjadi kunci – Gambaran besar, “jelas Lichtman

Selepas tahun 2016, rakyat Amerika (secara sedar) berhati-hati dengan model ramalan presiden. Tetapi “menolak penemuan Lichtman adalah sama seperti melekatkan kepala anda di pasir”, kata Editor CNN di Large Chris Cillizza dalam taklimat audio politiknya minggu ini.

Ketika ditanya apakah sistem ramalannya itu dapat menjelaskan sesuatu yang sangat dahsyat seperti pandemik Covid-19, Lichtman tetap yakin. “Lihat, secara retrospektif dan prospektif, kuncinya ada sejak tahun 1860. Itu adalah apa yang kita sebut sebagai sistem yang kuat. Jadi, saya tidak main-main dengannya. Ia telah melalui perubahan besar dalam politik kita, dalam ekonomi kita. , dalam demokrasi kita. Jangan main-main dengan “kunci”, “jelasnya.

Walaupun Lichtman telah membuat ramalan pilihan raya sejak tahun 1982, dia menjelaskan bahawa dia masih merasakan tekanan yang sama setiap empat tahun sekali. “Saya berumur 73 tahun,” katanya kepada CNN. “Tetapi setiap kali, tanpa gagal, saya mendapat rama-rama (kejayaan).”

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat