87 Peratus Anggota Tentera, Polis Tunai Tanggungjawab Undi Awal PRN Johor – SPR

- Advertisement -

JOHOR BAHRU – Proses mengundi awal bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor merekodkan 87 peratus anggota polis, tentera dan pasangan keluar menjalankan tanggungjawab, hari ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), memaklumkan sebanyak 63 pusat mengundi membabitkan 83 saluran dibuka bermula 8 pagi bagi proses pengundian awal PRN Johor.

Sebanyak 29 pusat mengundi awal sudah ditutup jam 12 tengah hari tadi dengan lapan lagi ditutup jam 2 petang manakala 26 pusat mengundi awal lagi ditutup jam 5 petang.

Sebanyak 83 saluran yang disediakan di premis PDRM dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) seperti di dewan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, dewan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), kem Pasukan Gerakan Am (PGA) dan kem tentera.

Anggota pasukan keselamatan terdiri daripada PDRM, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Pasukan Gerakan Am (PGA) serta pasangan masing-masing layak mengundi hari ini.

Anggota tentera mengundi di Kem Mahkota di Kluang, Kem Tebrau di Ulu Tiram, Kem Batalion ke-10 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) di Batu Pahat dan Kem Rejimen Keempat Artileri Diraja (4RAD) di Segamat.

Sementara itu, anggota PGA dan pasangan masing-masing akan mengundi di Batalion ke-5, pasukan PGA di Simpang Renggam di Kluang dan Batalion ke-6 PGA di Bakri, Muar.

Seramai 239 calon bertanding merebut 56 kerusi pada PRN kali ini, dengan hari pengundian PRN Johor ditetapkan Sabtu ini.

Tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) membabitkan Pemanis, Kemelah dan Simpang Jeram pula tidak membuka pusat mengundi awal.

Sementara itu, jurucakap media PRN Johor Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, Superintendan Ibrahim Mat Som, berkata seramai 3,453 orang petugas PDRM digerakkan untuk penugasan sempena proses pengundian awal.

“Secara keseluruhan, tahap keselamatan semasa proses pengundian awal dalam suasana aman dan berjalan dengan lancar di seluruh pusat mengundi awal di negeri Johor,” katanya dalam kenyataan, hari ini. – BH

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat