Tenet, Filem Hollywood Pertama Dihasilkan Ketika Wabak Covid-19 Menggila

- Advertisement -

HOLLYWOOD: Filem terbitan Hollywood pertama dalam tempoh enam bulan sejak wabak coronavirus yang menyaksikan penggambaran ditunda dan menyebabkan pawagam ditutup, telah menjana $ 20.2 juta dalam tempoh lima hari tayangan di Amerika Syarikat.

Kutipan seperti itu untuk jangkaan box office sebanyak $ 200 juta, biasanya akan menjadi kerisauan bagi Warner Bros, yang merupakan pengedar filem tersebut, tetapi syarikat itu mengatakan bahawa ia “sangat gembira” dengan sambutan awal terhadap filem arahan Christopher Nolan itu.

Tayangan filem itu di AS telah dijadualkan untuk hujung minggu Hari Buruh yang biasanya sibuk.

“Secara harfiahnya, tidak ada satu keadaan pun untuk membandingkan hasil pembukaan filem selama wabak ini berlaku dengan keadaan lain,” kata Warner Bros dalam satu kenyataan.

“Kami berada dalam keadaan yang belum pernah terjadi sebelumnya.

Tayangan yang dinanti-nantikan setelah ditangguhkan beberapa kali akibat wabak itu, dan akan hanya dilancarkan secara umum di AS pada hari Rabu, membabitkan sekitar 28,000 pawagam.

Kira-kira 65-70 peratus pawagam di Amerika Syarikat telah dibuka semula.

“Dengan sebilangan besar negeri dan bandar utama AS yang masih ditutup, ini adalah pembukaan yang adil,” kata David A. Gross, penganalisis box office di FranchiseRe.

“Perniagaan di AS bertambah baik, tetapi sejumlah besar penonton filem belum kembali. Buat masa sekarang, sambutan adalah bagus seperti yang diharapkan.”

Tenet, sebuah filem thriller pengintipan dan fiksyen di mana watak utamanya dapat membalikkan masa, telah berjaya dengan lebih baik di luar negara, dengan kutipan hampir $ 150 juta, menurut Hollywood Reporter.

Tenet kini ditayangkan di lebih daripada 70 negara, termasuk Kanada, Australia, Korea Selatan dan sebahagian besar Eropah – Al Jazeera

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat