Shabudin Yahaya Dilantik Jadi Timbalan Menteri

- Advertisement -

PUTRAJAYA – Ahli Parlimen Tasek Gelugor Datuk Shabudin Yahaya hari ini dilantik sebagai Timbalan Menteri Persekutuan yang bertanggungjaab dalam dalam portfolio Parlimen dan Undang-undang.

Dalam satu kenyataan media hari ini, Pejabat Perdana Menteri (JPM) berkata, Seri Paduka BAginda yang di-Pertuan Agong memperkenankan pelantikan Shabudin selaras dengan Fasal (1) Perkara 43A Perlembagaan Persekutuan.

Istiadat pengurniaan surat cara pelantikan dan istiadat mengangkat sumpah jawatan dan setia serta sumpah simpan rahsia diadakan di hadapan agong hari ini.
“Selaras dengan Fasal (1) Perkara 43A Perlembagaan Persekutuan, Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DIpertuan Agong telah memperkenankan pelantikan YB Datuk Haji Shabudin bin Yahaya, Ahli Parlimen Tasek Gelugor sebagai Timbalan Menteri Persekutuan.

“YB Datuk Haji Shabudin bin Yahaya dilantik sebagai Timbalan Menteri di JAbatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang) bagi menggantikan YB Dato’ Eddin Syazlee bin Shith yang mengambil alih portfolio Timbalan Menteri Kerja Raya susulan peletakaan jawatan Datuk Dr. Shahruddin bin Md Salleh,” menurut kenyataan tersebut.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat