Ebit Lew hadiahkan pahala kebaikan buat ayah yang derita kanser perut tahap akhir

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Pendakwah dan aktivis kesayangan Malaysia, Ustaz Ebit Lew memaklumkan ayahnya, Ibrahim Lew 84, kini sedang bertarung dengan kanser perut tahap akhir.

Dalam hantaran Facebooknya, Ebit berkata sel kanser telah merebak keseluruh tubuh ayah kesayangannya dan kini menanti hari.

Dengan rasa pilu Ebit memohon doa agar Allah mengurniakan pahala kebaikan yang dilakukannya kepada ayahnya sebagai hadiah supaya dihilangkan rasa sakit yang ditanggung.

“Pohon doakan buat ayah saya ya. Doktor kata kanser perut tahap akhir. Menanti hari. Kanser dah merebak semua.

“Ya Allah jika ada pahala atas sedikit kebaikan yang kulakukan. Aku hadiahkan semuanya buat bapak. Hilangkanlah sakitnya. Janganlah bapak rasa sakit tu. Terima kasih ya Allah,” ucap Ebit yang turut berkongsi gambar melawat ayahnya yang dirawat di hospital dengan mengenakan PPE.

Kata Ebit lagi, semoga Allah mudahkan buat ayahnya.

“Dapat izin tengok sekali je dan sekejap tapi full PPE dan test Covid-19 negatif. Terima kasih Kementerian Kesihatan (KKM).

“Lama lagi kuarantin. Maafkan Ebit ye bapak. Ebit tak dapat jaga disaat begini. Terima kasih adik beradik semua yang menjaga. Terima kasih semua yang mendoakan.

“Hari itu masa sedar ayah saya cakap, teruskan kerja sempurnakan misi membantu.

“Ya Allah angkatkanlah sakit daripada ayah saya. Berilah yang terbaik buatnya.

“Ebit sayang mak. Ebit sayang bapak sampai bila-bila. Mak dah pergi dulu. Rindu mak. Rindu bapak. Terima kasih bapak atas segalanya,” ujar Ebit.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat