PRU15: UMNO Kelantan akan lawan semua kerusi Bersatu tanding – Jazlan

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Serik dibuli Bersatu membuatkan UMNO Kelantan nekad untuk bertanding di semua kerusi yang ditandingi parti itu pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) akan datang,” itu tegas Pengerusinya, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub.

Jazlan bagaimanapun berkata, UMNO Kelantan akan mengkaji semula hubungan kerjasama dengan PAS.

“Kita akan kaji semula hubungan dengan PAS bukan memutuskan (hubungan). Kalau dah putus dengan Bersatu, kalau PAS masih nak Bersatu juga maka dengan sendirinya secara tidak langsung menolak kita (UMNO). Atau sebaliknya mungkin kita boleh bincang banyak perkara di Kelantan .

“Mungkin kita boleh terus bersama dengan PAS tapi UMNO tolak Bersatu maka, maknanya kalau kerusi ditandingi UMNO, PAS tak payah bertanding, kita lawan Bersatu.

“Apa salahnya berlawan, dah berpuluh tahun dah UMNO Kelantan berlawan. Tak ada masalah,” katanya ketika ditemui media di PWTC, hari ini.

Jazlan yang melepaskan jawatan semalam sebagai Pengerusi Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB) menegaskan tindakan drastiknya bukan saja peringatan kepada Bersatu tetapi amaran keras supaya parti itu berhenti membuli UMNO yang pernah menjadi parti melahirkan pimpinan Bersatu yang ada hari ini.

“Ya,bukan saja peringatan UMNO tidak dibuli
Takkan tak sedar lagi UMNO sedang dibuli?
Apa bentuk pembulian lagi untuk kita tersedar?

“Kita dah dibuli, kita bersabar tidak ada parti yang sesabar UMNO ini yang boleh menyokong orang yang mengkhianati parti pun kita sokong di atas tapi jagalah persahabatan, keakraban ingat sedar balik.

“Jangan duduk di atas nak buli lagi dah la tinggal parti, khianat parti? Macam -macam lagi buat dekat parti (UMNO).

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat