Budak Kampung Tarik Perhatian Isteri Timbalan Ketua Menteri Sabah 1

- Advertisement -

SANDAKAN – Kprihatinan seorang budak kampung yang begitu gigih membantu mengagihkan barangan sumbangan kepada penduduk kampung yang terkesan akibat pandemik Covid-19 telah mendapat perhatian daripada isteri Timbalan Ketua Menteri Sabah 1, Datin Sri Zizie Izette Abd Samad.

Ucapan terima kasih Zizie Izette itu dikongsikan kepada budak kampung Muhammad Asdar Hamzah, 20, menerusi gambar yang dimuat naik ke dalam status Instagram miliknya.

“THANK You so much adik tolong beli dan agihkan sumbangan kami untuk Kampung Sinar Baru Sandakan,

“HERO”, tulis Izzatie di Instagram miliknya sebagai tanda penghargaan usaha Asdar sedang membawa telur dan beras untuk diagihkan.

Ketika dihubungi SuaraTV, Asdar memberitahu dia hanyalah budak kampung sahaja, berhenti sekolah ketika darjah 3. kehidupan keluarganya bukanlah mewah.

Asdar berkata, walaupun dirinya tidak mempunyai latar belakang pendidikan yang baik, itu bukanlah alasan bagi dirinya untuk tidak berusaha mengubah diri menjadi lebih baik dari sebelumnya.

Atas pengetahuan dan kemahiran yang ada pada dirinya, Asdar juga adalah seorang pengasas bersama platform media sosial “WideTV” yang mana beliau adalah seorang jurugambar dan video begitu komited terhadap kerjanya.

Disamping itu, Keprihatinan Asdar dan komitednya dia terhadap tugasan yang diamanahkan menyebabkan dirinya mendapat perhatian daripada Zizie Izette yang juga isteri kepada YAB Dato Sri Bung Moktar Radin.

“Saya mula mengenali Asdar ketika kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah lepas,

Perkenalan mereka menurut Zizie  membawa hubungan umpama adik beradik, saya salurkan duit sumbangan itu terus ke akaun bank Asdar, supaya dia dapat membeli barangan makanan keperluan asas yang diperlukan sebelum diagihkan kepada penduduk kampung.

Dalam pada masa sama, dia juga cukup tersentuh dengan kesanggupan Asdar membantunya sambil berkata, I can’t take all the credit. Terima kasih juga kepada Bung Mokhtar dan adik Asdar yang menolong menyampaikan sumbangan kami.

“Bless your heart,

“Alhamdulillah, thank you for helping.” katanya.

 

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat