Doktor Sahkan Donald Trump Berada Dalam Keadaan Baik

- Advertisement -

AMERIKA SYARIKAT: Doktor Donald Trump mengesahkan semalam bahawa presiden AS itu berada dalam keadaan yang “sangat baik”, tetapi sumber yang mengetahui kesihatan Trump telah memberi amaran bahawa 48 jam akan datang akan menjadi kritikal dalam rawatan COVID-19.

Bercakap kepada wartawan di luar Pusat Perubatan Walter Reed, sebuah hospital tentera di Bethesda, Maryland, Dr Sean Conley mengatakan Trump “bebas demam selama 24 jam” setelah dia mengalami batuk ringan, masalah pernafasan dan keletihan pada hari Khamis.

“Pagi ini, presiden melakukannya dengan baik,” kata Conley. “Pada masa ini, saya dan kumpulan perubatannya sangat senang dengan kemajuan yang telah dibuat oleh presiden,” kata Conley, yang menambahkan bahwa dia mengesyorkan memindahkan Trump ke pusat perubatan “sebagai langkah pencegahan untuk memberikan pemantauan canggih dan apa-apa penjagaan yang mungkin diperlukan Presiden berkenaan”.

Walaupun terdapat jaminan dari Rumah Putih, tindakan presiden ke hospital pada hari Jumaat malam menimbulkan pertanyaan mengenai betapa seriusnya keadaannya, dan ini telah menimbulkan rasa tidak yakin bagi banyak orang di Amerika Syarikat.

Sumber yang tidak disebutkan namanya tapi mendakwa tahu tentang kesihatan presiden memberitahu wartawan semalam bahawa Trump, “masih belum berada di peringkat yang jelas untuk pemulihan sepenuhnya”, menurut kenyataan dari kumpulan media Rumah Putih.

“Keadaan presiden selama 24 jam terakhir sangat membimbangkan, dan 48 jam akan datang, menjadi sangat penting dalam menentukan (kaedah) rawatannya,” kata sumber itu.

Presiden AS mengucapkan terima kasih kepada pasukan perubatannya dalam tweet petang semalam dan berkata bahawa dia “berasa sihat”.

“Doktor, Jururawat dan SEMUA kakitangan di Pusat Perubatan Walter Reed adalah HEBAT, dan beberapa orang lagi dari institusi lain yang turut berkerjasama dengannya, sangat luar biasa MENAKJUBKAN! Kemajuan luar biasa telah dicapai selama 6 bulan terakhir dalam memerangi TEMPAT ini. Dengan pertolongan mereka, saya berasa sihat! ” Trump menulis.

Sumber rasmi Rumah Putih berkata di penghujung hari Jumaat bahawa Trump akan bekerja dari hospital untuk “beberapa hari akan datang” – Al Jazeera

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat