Menteri MOTAC, Dua Warga China Selesai Bagi Keterangan SPRM

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya, Datuk Seri Tiong King Sing dan dua warga China yang terbabit dalam kekecohan bersama pegawai Imigresen di balai ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sudah memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Perkara itu disahkan oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Azam Baki yang berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 16 (a) Akta SPRM 2009.

Difahamkan, beberapa orang pegawai imigresen yang terbabit akan dipanggil untuk diambil keterangan berhubung perkara ini, hari ini, lapor BH.

Beberapa hari lalu, tular gambar dan laporan berita yang mendakwa King Sing campur tangan dalam urusan melepaskan seorang pelancong dari China, namun dinafikan Ahli Parlimen Bintulu itu.

King Sing sebaliknya mendakwa wujud amalan salah guna kuasa dan rasuah membabitkan sebilangan kakitangan Jabatan Imigresen yang bertugas di pintu masuk utama negara itu, sehingga mengundang beberapa kenyataan penafian daripada kesatuan dan kakitangan yang mewakili agensi berkenaan.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat