China Janji Kongsi Vaksin COVID-19 Pada Harga Munasabah

- Advertisement -

BEIJING: China akan berkongsi vaksin COVID-19 dengan negara lain pada harga berpatutan, kata jurucakap Kementerian Luarnya, semalam.

“Vaksin dari pelbagai negara sedang dibangunkan. Tidak dapat dipastikan berapa harganya, tetapi untuk China, ia satu perkara jelas.

“Kami akan memberikan vaksin kami kepada dunia untuk kepentingan masyarakat global dengan harga munasabah dan berpatutan,” kata jurucakap kementerian itu, Wang Wenbin ketika memberikan taklimat kepada media, kelmarin.

Wang berkata demikian ketika mengulas laporan media yang mengatakan bahawa vaksin COVID-19 yang dibangunkan China akan lebih mahal daripada yang disediakan Amerika Syarikat dan negara Eropah.

Beliau berkata, China berjanji untuk menjadikan vaksin itu mudah diakses dengan menawarkan harga berpatutan untuk negara membangun, dan ia akan memenuhi komitmennya.

Wang berkata, keutamaan akan diberikan kepada negaa mambangun dan diedarkan melalui pelbagai cara termasuk sebagai bantuan percuma dan didermakan.- Agensi/Berita Harian

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat