DJI Mencipta Semula Penceritaan Udara dengan Tiga Dron Kamera Optik Pertama di Dunia

- Advertisement -

Kamera Sudut Lebar Hasselblad, Kamera Tele Sederhana dan Tele Kamera bersatu untuk pilihan penangkapan gambar yang lebih kreatif berbanding sebelum ini

KUALA LUMPUR25 April  2023 – DJI, peneraju dunia dalam dron awam dan teknologi kamera kreatif, hari ini memperkenalkan Mavic 3 Pro, dron perdana dengan sistem tiga kamera yang membawa kepada era baharu tangkapan kandungan udara dengan menempatkan tiga kamera dengan jarak fokus yang berbeza. Memaparkan kamera Hasselblad terkenal Mavic, dua kamera tele, masa penerbangan maksimum 43 minit, Penderiaan Halangan Omnidirectional khas DJI dan Transmisi Video HD 15km, Mavic 3 Pro membolehkan pencipta menembusi sempadan kreativiti mereka.

“Di DJI kami sentiasa mengembangkan produk kami untuk membantu menangkap gambar pemandangan yang menarik dan meneroka penceritaan visual melalui kedua-dua video dan gambar,” kata Ferdinand Wolf, Pengarah Kreatif di DJI. “Gabungan tiga kamera Mavic 3 Pro memberikan pengguna keupayaan untuk menukar antara komposisi tangkapan dengan hanya satu ketikan, memberikankan pencipta kandungan lebih lagi pelbagai jenis tangkapan dalam masa yang lebih singkat berbanding sebelum ini.  Kami tidak sabar untuk melihat hasil akhir bagaimana orang menggunakan dron untuk mengubah persepsi penonton terhadap ruang dan jarak.”

 

Satu Dron Kamera, Tiga Kanta

Mavic 3 Pro menampilkan prestasi pengimejan peringkat seterusnya hasil daripada sistem tiga kameranya dengan berbilang jarak fokus yang membolehkan pengguna mengekspresikan penglihatan kreatif mereka sepenuhnya dengan keupayaan berbilang senario.  Sama ada mewujudkan persekitaran dengan sudut lebar, bergerak ke lokasi tertentu dengan tele sederhana dan kemudian memfokus pada kawasan atau watak tertentu, setiap kamera memberikan pengguna kawalan penuh untuk menceritakan kisah visual uniknya.

Hanya yang Terbaik daripada Kamera Hasselblad

Menurut jejak langkah kamera 4/3 CMOS Hasselblad dari Mavic 3 Series, Mavic 3 Pro ialah batu loncatan untuk penciptaan profesional berstandard tinggi. Kamera Hasselblad menyokong penangkapan foto RAW 12-bit dengan julat dinamik asli sehingga 12.8 hentian, mempersembahkan butiran imej yang tidak dapat dilupakan. Tambahan pula, dengan Penyelesaian Warna Semula Jadi Hasselblad (Hasselblad Natural Colour Solution, HNCS) yang boleh memulihkan warna yang dilihat mata manusia dengan tepat, pengguna boleh berasa yakin untuk mendapatkan tangkapan yang dicemburui tanpa pasca pengeluaran dan pratetap warna yang kompleks.

default

Dengan set spesifikasi video profesional yang mengagumkan; tangkapan imej sehingga 5.1K pada 50fps[1] atau DCI 4K pada 120fps, pencipta dan studio kecil tidak akan berasa kecewa.

Mod warna D-Log M 10-bit baharu menyokong rakaman sehingga satu bilion warna. Walaupun dalam senario kontras tinggi, seperti matahari terbit dan terbenam, ia memberikan penggredan warna semula jadi dengan butiran halus untuk pengalaman visual spektrum penuh. Selain itu, mod D-Log M mengurangkan kesukaran penggredan warna, membolehkan pasca pengeluaran yang cekap tanpa kehilangan kualiti atau kejelasan imej.

default

Bagi mereka yang ingin meningkatkan kualiti imej Mavic 3 Pro kepada hadnya, Mavic 3 Pro Cine menyediakan pilihan yang meluas untuk pencipta profesional. Ketiga-tiga kamera menyokong pengekodan Apple ProRes 422 HQ, Apple ProRes 422 dan Apple ProRes 422 LT. Ia juga mempunyai SSD 1TB terbina dalam[1]dan kabel data kelajuan cahaya 10Gbps untuk membantu memudahkan aliran kerja profesional.

Pembingkaian Subjek Berkuasa

Kamera tele sederhana (bersamaan format 70mm) sesuai dalam pelbagai senario berbeza daripada membingkai bangunan yang menarik kepada kereta dalam penggambaran komersial.  Dengan sensor CMOS 1/1.3″ dan zum optik 3x, ia mampu menghasilkan foto 48MP/12MP, video 4K/60fps dan menyokong D-log M baharu. Ia memampatkan kedalaman medan dan kedalaman fokus untuk menyerlahkan subjek dan memberikan rasa kedalaman dan ruang yang unik.  Bagi mereka yang ingin memukau penonton mereka dengan Hyperlapse yang menakjubkan, kamera zum optik 3x ini adalah pilihan yang ideal.

 

Bring Me the Horizon

Dengan mempertingkatkan kamera tele Mavic 3, Mavic 3 Pro menampilkan kamera dengan resolusi, apertur dan kadar bingkai video yang dipertingkatkan. Ia menyokong rakaman video 4K/60fps dengan zum optik 7x dan foto 12MP. Dengan zum hibrid mencapai sehingga 28x, tidak perlu mengambil risiko terbang dekat dengan objek seperti gunung atau bangunan yang dilitupi salji dan haiwan boleh diperhatikan dengan mudah pada jarak yang selamat tanpa mengganggunya.

Tumpukan pada Kisah Anda

Mavic 3 Pro berfungsi sehingga 43 minit masa penerbangan yang memberikan pencipta lebih banyak masa untuk mempertimbangkan komposisi syot mereka dan kurang masa membimbangkan tentang hayat bateri.  Ketenangan fikiran selanjutnya disediakan oleh Omnidirectional Sensing dan APAS 5.0.  Lapan penderia penglihatan sudut lebar berfungsi dengan lancar dengan enjin pengkomputeran penglihatan berprestasi tinggi untuk mengesan halangan dengan tepat dalam semua arah dan merancang laluan penerbangan yang selamat untuk mengelaknya.

Sistem penghantaran dron DJI O3+ memberikan paparan kamera yang stabil dan jelas dan boleh menghantar suapan langsung HD 1080p/60fps pada kadar bingkai tinggi pada jarak sehingga 15 km. Jarak penghantaran ialah proksi untuk kekuatan isyarat dan Mavic 3 Pro hendaklah sentiasa diterbangkan dalam jarak penglihatan juruterbang.

Ciri tambahan seperti Waypoint Flight, Cruise Control dan Advanced RTH meningkatkan pengalaman penerbangan automatik.

  • Penerbangan Titik Jalan: Merancang laluan penerbangan secara automatik berdasarkan titik laluan pratetap pengguna dan boleh mengulang laluan dengan tepat.
  • Kawalan Pelayaran: Tetapkan Mavic 3 Pro untuk terbang ke mana-mana arah tanpa terus menekan kayu kawalan untuk pergerakan kamera yang lebih lancar semasa kawalan manual jarak jauh.
  • RTH lanjutan: Secara automatik menentukan laluan penerbangan yang selamat dan cekap kembali ke tempat asalnya, dengan mudah memintas halangan pada laluan RTH.

Ciri Pintar Tanda Tangan DJI

Sama ada pendatang baharu dalam penceritaan udara atau profesional berpengalaman, Mavic 3 Pro menampilkan set lengkap mod pintar DJI untuk membantu dalam mencipta kandungan yang tidak menjemukan.

  • FocusTrack[1]: Kamera Hasselblad dan kamera tele sederhana Mavic 3 Pro menyokong FocusTrack, yang termasuk ActiveTrack 5.0, Spotlight dan Tempat Menarik, membolehkan tangkapan penjejakan yang stabil dalam pelbagai arah.
  • MasterShots[2]: MasterShots didayakan dengan hanya satu ketikan dan dron akan menangkap, mengedit, menambah runut bunyi secara automatik untuk menjana rakaman sinematik secara automatik.
  • QuickShots[3]: Lakukan pergerakan kamera yang pelbagai seperti Dronie, Rocket, Circle dan Helix.
  • Panorama[4]:membentuk foto panorama tanpa kerugian 100MP untuk menangkap landskap yang lebih luas dan megah.

 

Sebaik sahaja Mavic 3 Pro mendarat, menukar imej mentah kepada kandungan klasik adalah lebih mudah berbanding sebelum ini. Pilihan Pemindahan Pantas Berkelajuan Tinggi membolehkan muat turun imej dan video pantas terus dari dron ke telefon mudah alih melalui Wi-Fi 6 pada kelajuan sehingga 80 MB sesaat tanpa menyambung ke alat kawalan jauh.

Bagi mereka yang ingin melakukan lebih banyak dengan kandungan mereka dengan cepat, aplikasi penyuntingan video yang disyorkan secara rasmi oleh DJI, LightCut, menyediakan fungsi penggambaran dan penyuntingan yang pelbagai.  Rakaman boleh dipratonton tanpa mengeksportnya daripada Mavic 3 Pro dan Edit Satu Ketik berasaskan AI membolehkan pengguna mengedit dan mencipta dengan mudah ke mana sahaja mereka pergi. Maklumat lanjut boleh didapati di https://www.dji.com/lightcut

Harga dan Ketersediaan

Produk Harga
DJI Mavic 3 Pro
DJI Mavic 3 Pro (DJI RC) RM9,799
DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (DJI RC) RM12,399
DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (DJI RC Pro) RM14,999
DJI Mavic 3 Pro Cine Premium Combo RM21,999

 

DJI Mavic 3 Pro tersedia untuk pembelian hari ini, daripada rakan kongsi runcit (rujuk jadual seperti di bawah), Lazada dan Shopee yang dibenarkan dalam beberapa konfigurasi, sehingga 8 Mei 2023.

DJI Stor Perdana: DJI @ Pavilion, Kuala Lumpur
Authorized Store:  DJI @ One Utama, DJI @ Sunway Pyramid, DJI @ IOI City Mall, DJI @ Gurney Plaza (Penang), DJI @ Imago (Sabah), DJI @ Vivacity Megamall (Sarawak)

DJI Mavic 3 Pro, Mavic 3 Classic dan Mavic 3 serasi dengan DJI Goggles Integra terkini, DJI Goggles 2 dan DJI RC Motion 2. Untuk meningkatkan pengalaman terbang, dua kombo gogal dan RC Motion Controller baharu telah dicipta, iaitu DJI Goggles 2 Motion Combo dan DJI Goggles Integra Motion Combo. Ketahui lebih lanjut di store.dji.com

 

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat