Tiada unsur pembalakan haram di Hutan Simpan Lenggor – Ayob Khan

- Advertisement -

KLUANG: Susulan aduan orang awam yang mendakwa Hutan Simpan Lenggor, Kahang, dekat sini, disyaki diceroboh untuk kegiatan pembalakan haram, polis Johor mengadakan operasi khas dengan kerjasama Jabatan Perhutanan Negeri Johor, hari ini.

Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata melalui operasi dan rondaan yang dilakukan bermula jam 7 pagi hingga 6 petang tadi, didapati tiada kegiatan seumpama itu dikesan seperti dilaporkan.

Beliau berkata operasi membabitkan 80 pegawai dan anggota polis serta Jabatan Perhutanan Negeri itu turut disertai Pengarah Perhutanan Negeri Johor Datuk Salim Aman.

“Ketika tiba di lokasi yang dimaksudkan iaitu kawasan ‘Apartmen 197’, didapati hanya (terdapat tinggalan) kayu balak lama…yang bukan ada unsur pembalakan haram, namun jika ada maklumat, kita (polis) akan melakukan operasi dengan Jabatan Perhutanan lagi.

“Kita akan menyiasat sama ada betul atau tidak aduan pembalakan haram di Kluang ini, yang akan disiasat mengikut Seksyen 15 Akta Perhutanan Negara 1984,” katanya pada sidang media di Balai Polis Kahang, di sini.

Sementara itu, Salim berkata seramai 22 pegawai dan anggotanya terbabit dalam operasi hari ini dan kerjasama dengan pihak polis itu akan sentiasa diteruskan.

-BERNAMA

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat