KUCAIMARS KEMBALI DENGAN ‘SALAH HATI’

- Advertisement -

Finalis Big Stage Musim Ke-2 Kini Beralih Arah Di Bawah Naungan Syarikat
Armani Entertainment Group

KUALA LUMPUR, 29 Mei 2023 – Penyanyi muda berbakat bersuara lunak, anak kelahiran Seremban, Negeri Sembilan, Kucaimars kini beralih arah di bawah naungan syarikat rakaman paling sensasi, Armani Entertainment Group (AEG) dengan kemunculan single terbaharu berjudul ‘SALAH HATI’ hasil ciptaan komposer terkenal dari Indonesia David dan Dewangga, dan diterbitkan oleh AEG.

Perjalanan seni yang bermula sekitar tahun 2018 dengan menyanyikan lagu-lagu cover mula mendapat perhatian sehingga melayakkan dirinya menjadi salah satu finalis Big Stage 2019 dan berjaya sehingga ke peringkat separuh akhir.

“Syukur Alhamdulillah kini saya menjadi telah pun menjadi sebahagian dari keluarga besar AEG yang  nampak dengan bakat yang saya miliki dan diberi peluang untuk menghasilkan single terbaharu ini,” jelas pemilik nama sebenar Amirul Husyairi Nani, 25 tahun.

Hampir setahun Kucaimars tidak muncul dengan mana-mana single kerana berehat seketika dan sibuk menguruskan perniagaan yang dijalankan keluarganya.

“Saya gembira dengan this new adventure bersama AEG dan tidak sabar untuk menghasilkan lebih banyak lagi karya-karya bermutu pada masa akan datang.

“Sebagai permulaan, SALAH HATI adalah buah tangan pertama saya bersama AEG yang merupakan idea mereka sepenuhnya. Pihak pengurusan faham akan citarasa saya yang gemarkan lagu-lagu ‘galau’ dari Indonesia.

“SALAH HATI menceritakan tentang kisah cinta di antara sepasang kekasih yang mencintai orang lain, walaupun teman lelakinya memberikan segalanya, teman wanitanya tegar mengasihi jejaka lain, ternyata SALAH HATI dan akhirnya kecewa.

Lagu dalam genre pop yang berdurasi 3:41 minit ini ternyata ‘galau’ atau dalam bahasa Melayunya bermaksud ‘sendu’ yang lebih mengusik jiwa-jiwa lara nan terluka kerana silap mencintai seseorang yang telah berubah hati, walaupun ringkas, namun tetap menjentik hati dengan melodinya yang melankolik.

Tambah Kuzaimars lagi, “Saya mengambil masa selama 2 bulan untuk menyiapkan single ini kerana mahukan sebuah karya yang betul-betul bermutu dan sedap didengar oleh semua.

“Penggambaran video muziknya (MV) tidak mengambil masa yang lama dan dijalankan di pesisir pantai menggambarkan perasaan yang ‘galau’, konsepnya simple dan mudah difahami oleh penonton.

“Saya berharap agar pendengar Malaysia atau luar boleh menerima genre ‘galau’ versi moden yang saya bawakan dan jangan lupa teruskan menyokong kerjaya saya sampai bila-bila.

Menurut Dato’ KK Chua, Pengasas & Ketua Pegawai AEG, “Kucaimars merupakan penyanyi pelapis negara yang berbakat dan harus diberi perhatian, di AEG kami membuka peluang kepada mereka yang mempunyai potensi untuk pergi jauh dalam industri muzik tempatan.

“Semoga journey Kucaimars bersama-sama AEG akan membuahkan hasil pada masa-masa akan datang.

Lagu SALAH HATI boleh dimuat turun di iTunes Store dan dijadikan sebagai nada dering panggilan menerusi ke semua syarikat telekomunikasi tempatan serta boleh didengar dan nikmati pada bila-bila masa melalui aplikasi penstriman atas talian utama seperti Apple Music, Spotify, YouTube Music, KKBox dan Deezer.

Manakala MV single ini pula boleh ditonton secara eksklusif hanya di saluran istimewa YouTube Armani Entertainment.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat