Adrianna Cinta menghasilkan lagu ‘Jauh’ untuk drama rertamanya, Malang Si Puteri

- Advertisement -

Penyanyi dan penulis lagu, Adrianna Cinta yang kini berusia 21 tahun telah melebarkan sayapnya lebih jauh dalam dunia muzik dengan mencipta nama melalui keluaran lagu runut bunyi rasmi (OST) pertamanya yang bertajuk ‘Jauh’ untuk drama Malang Si Puteri yang bakal ditayangkan tidak lama lagi.

Setelah kerjayaannya mencetus fenomena di saluran TikTok dan melancarkan single ‘Cinta Berlalu.’ pada tahun lalu. Pada tahun ini buat julung kalinya Adrianna Cinta mengambil peluang dalam menghasilkan lirik untuk runut bunyi rasmi (OST) untuk dirinya dan dua lagu lain bersama artis nombor satu Malaysia, Dato’ Sri Siti Nurhaliza Tarudin dan Meiska Adinda, penyanyi dari Indonesia di bawah Sony Music Entertaiment Indonesia. Pencapaian ini sangat membanggakan bagi kerjaya Adrianna selama berada dalam industri.

“Saya sangat teruja apabila mendapat tawaran ini dengan waktu yang tepat. Kepercayaan daripada Syarikat Rakaman Sony Music Entertaiment Malaysia dan komposer terkenal, Farouk Roman, memberi peluang untuk saya memperluaskan bakat saya dalam bidang ini, teruatamanya dalam menghasilkan runut bunyi rasmi drama Malang Si Puteri.” Adrianna Cinta mengungkapka kegembiraannya,

Farouk Roman, yang merupakan komposer lagu ‘Jauh’ dan memberi kepercayaan kepada Adrianna Cinta dalam menghasilkan runut bunyi rasmi (OST) untuk drama Malang Si Puteri, berkongsi pandangan pertamanya terhadap Adrianna Cinta.

“Saya suka menerokai bakat baru dalam penulisan lirik dan saya nampak perkara ini ada pada Adrianna Cinta. Saya juga percaya dia berpotensi besar dalam industri muzik. Selain itu saya suka akan tone suaranya yang unik. Hal ini memudahkan proses dalam penghasilkan lagu dengan menepati masa dan citarasa pendengar sekarang.” Kata Farouk Roman yang merupakan komposor yang terkenal untuk lagu-lagu Original Soundtrack (OST) di Malaysia.

Selain itu, drama Malang Si Puteri mengisahkan tentang kisah seorang gadis yang menerima malang bertimpa-timpa hingga mengalami tekanan perasaan dan emosi, dia di sabit kesalahan membunuh sehingga membawa hukuman gantung sampai mati. Drama yang bergenre meruntun jiwa ini telah dilakonkan oleh pelakon yang hebat seperti Fasha Sandha, Hafreez Adam, Wan Raja dan ramai lagi. Drama ini terbitan Radius One Sdn. Bhd dan diarahkan oleh Uchee Fukada.

Adrianna Cinta merupakan seorang pelajar di Institusi Pendidikan Tinggi Swasta (IPTS) dalam pengajian bidang perniagaan dengan memperolehi Anugerah Dekan untuk kelima-lima sesi pengajiannya dan tahun ini merupakan tahun akhir untuk Adrianna Cinta. Harapan Adrianna untuk para pendengar boleh menjiwai lagu ini kerana ia mengisahkan tentang keperitan dalam hubungan percintaan yang ditimpa perlbagai dugaan.

“Adrianna harap peminat boleh terima lagu ini dan menjiwai kerana lagu ini mempunyai maksud yang sangat mendalam dan memberi gambaran bahawa berapa peritnya cinta yang dilalui apabila diselami pelbagai dugaan. Meskipun perit untuk berpisah, hakikatnya hal ini dilalui oleh setiap manusia” Kata Adrianna apabila ditanya tentang prepektif lagu ini.

Lagu ‘Jauh’ boleh dimuat turun di iTunes dan dinikmati menerusi semua platform penstriman muzik terpilih seperti Apple Music, Deezer, KKBox, Spotify, YouTube dan YouTube Music.

Kredit:
Artis: Adrianna Cinta
Tajuk: Jauh
Produser: Farouk Roman
Komposer: Farouk Roman
Penulis Lirik: Adrianna Cinta

Akaun Media Sosial Adrianna Cinta
Instagram: https://www.instagram.com/adriannacinta/
TikTok: https://www.tiktok.com/@adriannacinta
YouTube: https://www.youtube.com/@adriannacinta

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat