Konsert “Akustika kekasih awal dan akhir” bakal belansung di Johor Baharu.

- Advertisement -

Konsert Akustika kekasih awal dan akhir yang akan berlansung pada 20 Oktober 2023 bertempat di Loon Sing Converntion Center , Johor Baharu. Konsert anjuran timeless studio dengan kerjasama daripada Persatuan Anak Melayu Johor ini memperkenalkan suatu kelainan dalam suatu warkah persembahan dan buat pertama kalinya dalam sejarah, sebuah persembahan konsert diringi oleh Quartet dan ianya akan berlaku di JOHOR BAHRU.

Persembahan yang berkonsepkan Konsert Makan Malam, bakal diiringi oleh Quartet di bawah pimpinan En. Belle Fatah Hassan sebagai pemain piano. Beliau akan dibantu oleh barisan pemain professional yang terpilih seperti pemain guitar akustik, cello, biola dan violin.

Selama ini penonton biasa didendangkan dengan iringan kugiran atau kombo mahupun orkestra, tetapi teramat jarang mendengar iringan muzik ala Quartet.

Sesuai dengan irama bercirikan Quartet, Maka Konsert ini diberi nama “Akustika kekasih awal dan akhir”, bersempena tajuk lagu kekasih awal dan akhir.

 

Kemerduan suara DATUK JAMAL ABDILLAH – RAJA POP NEGARA dan pengalamannya menyanyikan irama-irama berakustika bakal membawa penonton mengembara bersamanya ke alam seni gemalai mainan piano Belle Fatah, gema irama cello yang membuat jantung berdegup, dibantu pula oleh irama biola yang gemersik dan hilaian nyaring irama violin yang mendirikan bulu roma, serta petikan guitar akustik yang mengasyikkan.

Datuk Jamal tidak berseorangan dalam menyampaikan persembahan yang dijangka mengambil masa lebih kurang 2 jam.

Pihak pengajur juga telah mengetengahkan dua bakat baru untuk persembahan pada malam tersebut.Seorang daripadanya tercungkil melalui pertandingan TV dan seorang lagi popular di platform media masakini. Mereka yang terpilih ini bakal menyerikan lagi persembahan pada malam tersebut dengan beberapa rangkaian lagu. Insan yang kami maksudkan itu adalah SYAHD HASMIR DAN P.RADHI

SYAHD HASMIR, anak jati Johor Bahru, beliau adalah salah seorang pemenang peringkat akhir pertandingan SUARA VIRAL 2.0 anjuran ASTRO dengan mendapat tempat ke 3, SYAHD, bakal menyampaikan beberapa rangkaian lagu ballad dan asli. Beliau juga diberi peluang oleh Datuk Jamal Abdillah untuk berduet bersamanya.

RADHI pula salah seorang penyanyi yang telah viral beberapa tahun yang lalu dengan lagu TIARA dengan berkonsepkan suara dan gaya persembahan ala Allahyarham Tan Seri P. Ramlee. Beliau akan menyampaikan beberapa rangkaian lagu dan juga diberi peluang untuk berduet dengan Datuk Jamal Abdillah.

Bersesuaian dengan nama Konsert Makan Malam, pihak penganjur akan menyajikan makanan secara berhidang, Makanan bakal disajikan oleh katerer Melayu Islam yang agak popular di sekitar Pasir Gudang. Katerer yang dimaksudkan adalah DAPUR MAMA ANI.

DAPUR MAMA ANI bakal menyediakan sebanyak 6-7 lauk pauk istimewa, bermula dengan pembuka selera sehinggalah pencuci mulut khusus untuk malam tersebut. Berpengalaman menyajikan majlis-majlis kenamaan dengan pramusaji yang terlatih.

Meja-meja untuk 10 orang berharga dari RM2,000.00, RM3,000.00, RM4,000.00, RM5,000.00 dan RM6,000.00 masih ada lagi untuk direbuti.

Atas pemintaan ramai serta memenuhi hasrat orang perseorangan yang ingin menyaksikan konsert tersebut, pihak penganjur telah membuat keputusan untuk menyediakan beberapa meja untuk dijual kepada peminat.

Beberapa Meja bernilai RM2,000.00 dan RM3,000.00 akan dikhaskan kepada individu untuk membelinya dengan harga RM200.00 dan RM300.00 untuk setiap kerusi.

Kepada peminat yang berminat, bolehlah layari www.akadakhr.com yang mana laman ini bakal beroperasi dalam masa 2-3 hari dari sekarang.

Akhir kata, kepada penduduk JB dan sekitarnya serta peminat seni dari Singapura rebutlah peluang ini. Majlis ini bakal melakar sejarah buat rakyat johor khasnya dan semua yang hadir keseluruhanya.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat