Majlis Sambutan Aidilfitri Madani akan diadakan di 7 negeri

- Advertisement -

PUTRAJAYA: Sekretariat Majlis Sambutan Aidilfitri Madani 2024 dalam kenyataan hari ini mengesahkan Majlis Sambutan Aidilfitri Madani bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diadakan di tujuh buah negeri bermula esok.

Jelas kenyataan itu, tujuh negeri terlibat adalah Johor pada 18 April, Sabah (20 April), Melaka (22 April), Kelantan (2 Mei), Kedah (4 Mei), Pulau Pinang (5 Mei) dan Terengganu (9 Mei).

Kata kenyataan itu lagi, majlis tersebut adalah kerjasama antara kerajaan negeri selaku tuan rumah dan kementerian peneraju sebagi pelaksana bersama.

“Majlis ini akan dihadiri Perdana Menteri sebagai tetamu jemputan utama dan turut dihadiri Menteri Besar atau Ketua Menteri negeri-negeri berkenaan.

“Tujuan utama penganjuran majlis ini adalah untuk memupuk semangat muhibah dan perpaduan dalam kalangan masyarakat di samping membolehkan pemimpin bertemu serta beramah mesra dengan rakyat,” jelas kenyataan itu, pada Rabu.

Menurut kenyataan itu lagi, majlis itu turut akan memberi peluang kepada lebih ramai rakyat untuk meraikan hari kebesaran umat Islam bersama-sama pemimpin di peringkat Persekutuan dan negeri.

Dalam pada itu, bagi Majlis Sambutan Aidilfitri Madani 2024 Peringkat Kebangsaan akan diadakan di Sabah International Convention Centre (SICC), Kota Kinabalu pada 20 April ini.

“Majlis itu akan bermula pada jam 10.30 pagi hingga 3 petang dengan Kerajaan Negeri Sabah selaku tuan rumah bersama-sama Kementerian Perpaduan Negara (KPN) sebagai kementerian peneraju.

“Johor pula akan menjadi negeri pertama pelaksanaan Majlis Sambutan Aidilfitri Madani pada 18 April ini bertempat di Padang Begonia, Angsana Johor Bahru Mall.

“Majlis akan bermula dari jam 4 petang hingga 7 malam dengan Kerajaan Neger Johor selaku tuan rumah bersama-sama Kementerian Pertahanan (MINDEF) sebagai kementerian peneraju,” kata kenyataan itu lagi.

“Majlis akan bermula dari jam 4 petang hingga 7 malam dengan Kerajaan Neger Johor selaku tuan rumah bersama-sama Kementerian Pertahanan (MINDEF) sebagai kementerian peneraju,” kata kenyataan itu lagi.
-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat