Helikopter Tentera Amerika, Ditembak Di – Amerika!!

- Advertisement -

VIRGNIA: Sebuah helikopter Tentera Udara AS ditembak di dekat Manassas, Virginia, pada hari Isnin, mencederakan salah seorang daripada dua juruterbang di dalamnya, menurut seorang pegawai Tentera Udara.

Helikopter jenis UH-1N itu terbang 10 batu di barat laut Manassas dalam misi latihan rutin pada ketinggian 1,000 kaki ketika kejadian itu berlaku.

Ia mendarat dengan selamat di Lapangan Terbang Wilayah Manassas di sebelah barat Washington, DC, dan juruterbang dibawa ke hospital di mana mereka dirawat dan dibenarkan keluar, kata pejabat itu.

Kejadian itu kini dalam siasatan FBI dan Tentera Udara akan menentukan sama ada helikopter itu sengaja ditembak atau jika seseorang menembak ke udara secara rawak. Pesawat akan diperiksa dengan teliti untuk kerosakan lain, tambah pegawai itu.

Pegawai operasi lapangan terbang Richard Allabaugh melaporkan, menara kawalan trafik udara diberitahu tentang “kecemasan dalam pesawat helikopter tentera.”

Juruterbang helikopter Tentera Udara AS, yang dikenali sebagai Mussel 16, dapat didengar melaporkan “kecemasan perubatan” dalam audio kawalan trafik udara.

Pesawat pada mulanya membatalkan rancangan untuk mendarat di Lapangan Terbang Wilayah Manassas tetapi tidak lama kemudian memaklumkan pengawal trafik udara yang mereka akan mendarat di situ.

Pasukan paramedik dengan segera dipanggil ke lapangan terbang.

Sayap Angkatan Udara AS ke-316 mengesahkan kejadian tersebut dan helikopter itu melakukan pendaratan kecemasan pada hari Isnin.

“Helikopter UH-1N Huey dari Skuadron Helikopter ke-1 di Pangkalan Bersama Andrews melakukan pendaratan kecemasan pada pukul 12:43 malam pada 10 Ogos di Manassas, Virginia semasa misi latihan rutin,” kata kenyataan itu – CNN

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat