Illy Caffè Lancarkan Kedai Baru di Hartamas Shopping Centre, Kuala Lumpur

- Advertisement -

Cyberjaya- Jenama kopi terkenal dari Itali, illy, terus memperkukuhkan kehadirannya di Malaysia dengan pembukaan kedai terbaru mereka di Hartamas Shopping Centre, Kuala Lumpur. Pembukaan ini adalah sebahagian daripada rancangan pengembangan illy di Asia Tenggara, selepas kejayaan besar mereka di Korea Selatan, di mana kedai-kedai illy telah menjadi kegemaran ramai di sana.

Pengalaman Kopi Premium

Illy terkenal dengan kopi berkualiti tinggi, dan kedai baru ini dijangka membawa pengalaman yang sama kepada pelanggan di Malaysia. Filippo Migliuolo, pengarah illy Caffè Malaysia, menyatakan, “Kami ingin memastikan kopi premium kami dapat dinikmati oleh semua, tidak kira di rumah, pejabat, atau secara dalam talian. Pelancaran kedai baru ini juga menandakan komitmen kami untuk menggabungkan citarasa tempatan dengan produk antarabangsa.”

Salah satu produk menarik yang diperkenalkan adalah minuman “Strawberry Kiss,” yang menggabungkan strawberi tempatan dari Cameron Highlands dengan biji kopi import, mencipta rasa yang unik dan menyegarkan.

Majlis Pelancaran Meriah

Majlis pelancaran kedai baru illy ini dihadiri oleh chef selebriti Malaysia, Anis Nabilah, yang melahirkan rasa terujanya terhadap kedai baru ini. “Saya sangat teruja dengan pembukaan kedai illy Caffè di Hartamas. Kombinasi rasa dan aroma yang dihasilkan oleh illy memang tidak dapat ditandingi. Minuman ‘Strawberry Kiss’ pastinya akan menjadi pilihan utama saya,” katanya dengan penuh semangat.

Majlis tersebut juga dimeriahkan oleh artis-artis dari Universal Music Malaysia, termasuk ALVN dan Anis, yang turut mencuba minuman terbaru illy.

Pendidikan dan Kualiti Kopi

Satu lagi inisiatif yang menarik ialah penubuhan Università del Caffè (UDC) di Malaysia, yang menawarkan kursus dari asas hingga ke tahap profesional dalam seni barista. Pusat ini juga berperanan dalam menyebarkan pengetahuan dan teknologi kepada petani kopi di seluruh dunia, dengan illy berkomitmen untuk membeli kopi berkualiti tinggi secara langsung dari petani terpilih.

Illy menekankan kualiti dalam setiap cawan kopi, dengan memastikan mesin kopi diperiksa dan diselenggara secara rutin. Menu makanan mereka juga menawarkan pelbagai pilihan seperti Croissant sourdough dan Big Breakfast dengan lada hitam Sarawak, semuanya disiapkan dengan teliti untuk memastikan kualiti terbaik.

Warisan dan Dedikasi Illy

Illy Caffè ditubuhkan pada tahun 1933 di Trieste, Itali, dan telah berdedikasi selama lebih dari 90 tahun dalam menghasilkan kopi Arabika berkualiti tinggi. Dengan menggunakan hanya 1% terbaik dari kopi Arabika di dunia, illy kini dinikmati oleh lebih dari 7 juta orang setiap hari di lebih dari 140 negara.

Pembukaan kedai baru ini di Hartamas Shopping Centre adalah satu lagi langkah besar illy dalam membawa pengalaman kopi premium kepada pelanggan di Malaysia, sambil terus berkembang di pasaran Asia Tenggara.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat