HONOR Malaysia sasar capai 20% “market Share” menjelang akhir tahun 2024 dengan pelancaran produk pertengahan hingga premium.

- Advertisement -

Sejak memperoleh kebebasan pada tahun 2020, jenama teknologi global HONOR telah mengalami pertumbuhan yang luar biasa di China. Pada tahun 2023, syarikat ini terlibat dalam persaingan langsung dengan Samsung dan memberikan cabaran kuat kepada Apple yang mendominasi. HONOR telah berjaya berkembang menjadi pemain penting di pasaran premium, mengukuhkan kedudukannya.

Pada tahun 2023, HONOR mengakui berada di kedudukan teratas di pasaran Android China. Kejayaan ini dikaitkan dengan peningkatan kerjasama saluran dan strategi produk yang komprehensif oleh jenama tersebut. HONOR menembusi pasaran high-end dengan barisan produk lipat yang berjaya dan menawan pasaran rendah hingga pertengahan dengan pelbagai model popular, menurut IDC.

Di Malaysia, HONOR telah mengalami pertumbuhan yang pesat, dan menjelang tahun 2023, Siri HONOR Magic telah mengukuhkan kedudukan di antara tiga teratas di pasaran telefon pintar premium dalam anggaran  harga di atas RM4,000. Selanjutnya, pada bulan Disember tahun lalu, syarikat itu mendominasi lebih dari 50% “Market Share” dalam anggaran harga RM1,000 hingga RM2,500 untuk pasaran pertengahan, dengan HONOR 90 Lite dan HONOR X9b antara telefon pintar terlaris.

Dalam usaha strategik untuk lebih mengukuhkan kedudukanya di Malaysia, HONOR telah menetapkan sasaran untuk mencapai 20% perkongsian pasaran menjelang akhir tahun 2024. Syarikat ini bertujuan untuk mencapai lebih tinggi melalui pengenalan model-model baru dalam julat pertengahan hingga premium, dengan menggabungkan teknologi inovatif.

Timbalan Pengarah HONOR Malaysia, Matthew Ng berkata, kejayaan HONOR dikaitkan dengan nilai teras syarikat yang berpusatkan pelanggan. “Daripada hanya memberi tumpuan kepada angka yang besar, HONOR mengutamakan memberi nilai kepada pengguna, memperkayakan gaya hidup mereka, dan memastikan pengalaman pengguna yang positif,” katanya. Matthew menekankan kepentingan menyampaikan produk yang dianggap berharga oleh pengguna, disokong oleh usaha gigih HONOR untuk menawarkan pilihan berkualiti dengan ciri-ciri terkini.

Penyelidikan dan pembangunan (R&D) oleh HONOR memainkan peranan penting dalam memajukan teknologi, terutamanya dalam telefon lipat. Dengan 60% daripada 13,000 pekerja globalnya merupakan pakar R&D, HONOR memastikan bahawa peranti-perantinya, seperti HONOR Magic V2 terkini, kelihatan paling nipis dan ringan di dunia. Ini menunjukkan komitmen jenama kepada inovasi teknologi yang teguh.

“HONOR sebelum ini mengeluarkan model-model lipat yang lebih tebal. Walau bagaimanapun, selepas penyelidikan menyeluruh dan memahami apa yang disukai pengguna, hasil HONOR Magic V2 adalah yang paling ringan dan nipis di dunia pada masa ini,” terang Matthew.

Beliau juga menekankan bahawa rakyat Malaysia lebih suka telefon pintar dengan ciri-ciri yang lebih besar, seperti skrin besar dan bateri besar. Keutamaan ini telah menyumbang kepada penjualan yang berjaya bagi model HONOR Magic V2, kerana pengguna cenderung untuk tertarik kepada peranti yang menawarkan pengalaman yang lebih besar dan lebih realistik.

Pada 25 Februari, HONOR melancarkan HONOR Magic6 Pro dan Porsche Design HONOR Magic V2 RSR secara global di Mobile World Congress (MWC) 2024 di Barcelona, Sepanyol. Menyusul ini, HONOR Malaysia sedang bersiap sedia untuk segera melancarkan HONOR Magic6 Pro di pasaran tempatan.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat