Gadis Barbie Ini Menderita Kerana Kecantikannya

Ada orang yang rendah diri kerana masalah penampilannya. Kemudian ia menempuh berbagai cara untuk mengubah wajahnya seperti melakukan pembedahan plastik

Hidungnya yang pesek dibedah sehingga menjadi mancung, kulitnya yang gelap pun dibedah agar lebih cerah.

Semuanya dilakukan agar menjadi lebih cantik. Padahal, menjadi cantik pun boleh menimbulkan masalah. Tidak percaya? Inilah salah satu contohnya.

Hannah Gregory (22) seorang remaja asal Inggeris ini mempunyai rupawan paras.

Bahkan dari cantiknya, ia sering digelar sebagai boneka Barbie.

Ia mempunyai badan yang langsing, kulit putih, rambut terurai lurus, hidung mancung dan mata bulat. Namun, ia memang membuat pusing dengan kecantikannya ini.

Penyebabnya, kebanyakan lelaki yang mendekatinya ternyata hanya memandang dirinya dari sisi fizikal sahaja. Bukan pada keperibadiannya.

“Saya mendapati banyak lelaki yang mendekatiku hanya kerana saya hanya melihat penampilannya, dan bukan kerana keperibadian saya.”

“Mereka sama sekali tidak tahu seperti saya sebenarnya, mereka hanya melihat saya seperti yang mereka lihat dari luarnya saja.”

“Mereka memandangku seperti boneke, jadi mereka mengolok-olok ku secara seksual,” ungkap pelajar asal Skegby, Nottinghamshire, Inggeris ini.

Dia menambah bahawa dari beberapa pengalaman, dirinya memahami bahawa lelaki itu seperti tidak berminat untuk mengenalinya lebih dalam.

Inilah yang membuatnya memutuskan untuk menyendiri. Sementara ini, Ia mengaku tak berminat untuk mencari pendamping.

“Apabila saya berjalan di jalan pun, tak sedikit yang melemparkan komen-komen tak sopan. Saya tertekan,” katanya. (*)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.