Kini Muncul Pula ‘NASI LEMAK GAY’

Sebelum ini tular mengenai cerita NASI LEMAK PONDAN . Kini muncul pula Nasi Lemak Gay yang dibuka di kawasan Cheras, Kuala Lumpur.

Menggunakan strategi sama iaitu penggunaan nama yang boleh mencetuskan kontroversi, kini ia dilihat seakan-akan menjadi ‘trend’ sebagai taktik pelaris perniagaan pula.

Justeru, tidak hairan kalau selepas ini muncul pula nama lain yang bertentangan dengan norma-norma murni kehidupan masyarakat Malaysia berteraskan adab Timur.

Nasi Lemak Gay mula mendapat perhatian di laman sosial setelah seorang lelaki bernama Adi Yusuf menaikkan kain rentang tertera perkataan #nasi lemak gay beserta lambang bendera LGBT pada gerai nasi lemaknya.

Apa yang lebih menjelikkan ialah lelaki itu turut meletakkan beberapa gambar swafoto ‘gersang’ dengan disertakan sekali nombor telefon untuk WhatsApp dan nama akaun Facebooknya.

Gerai nasi lemak yang berlokasi di hadapan stesen minyak Petronas Taman Segar, Cheras itu menyaksikan dia seolah tidak lagi berselindung dan malu mengakui dirinya sebagai gay.

Rata-rata netizen mula mencemuh dengan pelbagai reaksi negatif dan mempersoalkan tindakan peniaga seperti ini yang sesuka hati mempersendakan hukum agama.

“Lepas ni jangan hairan la kalau ada nasi lemak pelacur ke… Kalau tuhan nak turut bala, Pak Lebai pun tak terkecuali. Macam Kat Acheh dulu. Semua kena kan…sekejap sangat kita lupa,” tulis Tun Carlos.

Mierull Razali pula berkata: “Lepas ni nasi lemak tomboy? Nasi lemak gigolo? Hadoi kenapa hanat sangat ni, memang mintak kena kecam ke ape?”

Sementara Nursyamimi pula menambah: “Jap lagi Nasi Kerabu Lesbian…hahaha?, cukup-cukup lah tu.”

Makin dikecam makinlaku pula. Bukan soal mencari rezeki halal, tapi soal kemurkaan Allah pada golongan yang menukar jantina. Jangan berpura pura bersangka baik pada perkara yang Allah murka, dan jangan menganggap perbuatan membela golongan yang menukar jantina ini adalah terpuji.

Dengan Marketingnya yang menggunakan ‘NASI LEMAK GAY’ sebagai tarikan untuk pembeli adakah jualannya makin laris atau merudum . Sama- sama kita saksikan kesudahan Drama ‘NASI LEMAK GAY’ ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.