Sharnaaz Ahmad Ingatkan Azwan Ali, Jangan Usik Anak Melayu Takut Nanti Celaka Badan

Kuala Lumpur – Pelakon Sharnaaz Ahmad menyelar tindakan Azwan Ali yang melakukan ‘selfie’ ketika orang lain berkabung menyambut kepulangan jenazah MH17.

Menerusi laman Twitter dan Instagram, kedua mereka bercanggah pendapat berhubung perkara itu.

Terbaharu Sharnaaz sekali lagi bertindak memuatnaik paparan skrin status milik Azwan Ali di Twitter yang tidak berpuas hati dengan kenyataan sesetengah pihak yang kurang senang dengan aksinya.

Malah dia juga menulis mengenai cara maklum balas Azwan yang mengguris hati orang Melayu.

Tanpa berselindung pelakon ‘Bukan Kerana Aku Tak Cinta’ ini mengutuk kenyataan Azwan Ali yang kerana tidak menghormati bangsa Melayu.

“Salam, khas buat abang Azwan Ali.

“Anak Melayu jangan diusik dengan perkataan menghina abang, celaka badan abang.

“Abang nak maki saya tak kisah sebab abang lagi tua daripada saya, saya dah tiada hormat pada abang, saya doakan abang yang baik-baik, tiada niat aibkan abang.

“Tetapi, kalau Melayu abang jentik, berwaspadalah sebab sekelilingmu adalah orang Melayu.

“Bukan tidak mahu tegur secara senyap sebab cara senyap juga akan bertukar cara tidak senyap bila di tangan Azwan.

“Ini bukan soal jantina, aib, peribadi tetapi ini soala bangsa Melayu yang dipijak kedaulatan. Mohon maaf kepada Melayu sebelum terlambat abang” tulisnya.

 

Baca: Perang Twitter: Nama Azwan Ali Besar, Apa Perlu Layan Artis Level Jamban

 

Baca: Selfie Ketika Tafakur: Diri Sejijik Ahli Neraka, Kan Dah Kena Block – Azwan Ali

10 thoughts on “Sharnaaz Ahmad Ingatkan Azwan Ali, Jangan Usik Anak Melayu Takut Nanti Celaka Badan

  • August 23, 2014 at 5:43 pm
    Permalink

    Saya sokong Sharnaz 200%..anak melayu penang jgn main main ….umur dah meningkat, kubur kata mari tapi perangai masih buta akai, adik dgn abang bolih dok satu kapai, bolih hantar pi Israel laknatullah sbb perangai dah mcm tu.

    Reply
  • August 23, 2014 at 8:23 pm
    Permalink

    Salam….hairan jugak pe yg ada pada azwan ali yg dia lntang berbicara tanpa memikirkn hati dan perasaan org lain…hebat sangat dia sampai kn tiada sapa yg mmpu untuk.menegur dia…y
    tweeter atau semua pertanya atau kenyataan banyak memaki hamun org..merendahkn martabat org lain…sya xmmbnci azwan ali tp kadang2 xmmpu jugak dok baca dia nye statment berbaur makian dan hinaan saja..maap la klau pndangan sya ni slah…

    Reply
    • August 24, 2014 at 2:46 am
      Permalink

      ye sy setuju sesangat apa yg anda komen… smpai bila la encik or cik AA ni nk berubah… bahasa nya tiada langsung melambang kan seorang yg brpelajaran tinggi….penuh dengan caci maki n hinaan….

      Reply
  • August 23, 2014 at 9:43 pm
    Permalink

    Dah rasa diri tu bagus sangat ke…mentang2 otai…aka org lama
    dah boleh buat sesuka hati…
    Jaga baik mulut pinjaman allah…
    jaga baik setiap apa yg allah kurnia..
    dan kalau anak melayu bersatu…rasanya
    dari lembut boleh jadi keras kot…

    Reply
  • August 23, 2014 at 10:27 pm
    Permalink

    apa la yang melayu duk bising2 ni. benda macamni pun jadi isu. patutla bangsa melayu taraf paling bawah di malaysia ni

    Reply
  • August 24, 2014 at 12:54 am
    Permalink

    Mtk maaf nk berbicara sebentar..kita suma org melayu sy pn org melayu.bgus lg kta face 2 face berdebat ttg ni.jgn dok heboh dlm on9 je.bgsa lain bca tergelak besar dorang.bnda2 mcm ni kalo bole xyahla nk heboh2.. Bgus jmpa dpn2 ckp apa y xpuas ati n apa y btl dan xbtl..sy mtk maaf kalo kata2 sy ini menyinggung perasaan para pembaca..#mahukn keamanan agama bangsa dan negara

    Reply
  • August 24, 2014 at 1:00 am
    Permalink

    bila kita berkawan dengan orang yang cetek fikiran kita akan jadi cetek fikiran…jika kita berkawan dengan orang pandai kita akan jadi pandai…bila kita berkawan dengan orang yang kurang akhlaknya perlu berhati-hati bila kita berkawan dengan orang yang bersopan kita perlu menghormatinya…kerana lidah badan binasa…mulianya insan tinggi budi pekertinya…hinanya insan rendah akhlaknya.

    Reply
  • August 24, 2014 at 5:01 am
    Permalink

    Bagus,ni proses amar ma’ruf nahyil munkar shanaz..thniah..!Ade ruh mujahid, yahudi dengki la,pe nak mlu plak,bkn kte gduh atas nfsu,tp shanaz buat atas niat ape agk2 korang..?maju shanaz…

    Reply
  • August 24, 2014 at 7:57 am
    Permalink

    Layan menda Azwan Ali si tua tak sadar diri tu ? Ingatkan balik Umrah penampilan dan kata2 jadi baik. Tapi tak ada perubahan…….kkeluhatan hodoh dan bodoh….. sedar lah diri Wan aku dgn kau sama umur dan sama tahun grad kat UM dulu. Sadarlah diri tu dah nak masuk 50……..

    Reply
  • August 25, 2014 at 12:44 am
    Permalink

    Stop this stupidity at once!!! Malula sikit kat bangsa lain.. mcm ni ke contoh yg Islam ajar.. ?! Perangai anda berdua amat memalukan..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.