Nabil Cuak Pergi Oscars 2017

Kuala Lumpur: Pelawak dan pengacara popular Nabil Ahmad yang dipilih untuk membuat liputan di karpet merah Anugerah Akademi ke-89 atau Oscars di Los Angeles, Amerika Syarikat, Isnin ini bimbang dan gementar jika dia gagal melaksanakan tugas dengan baik.

 

Nabil, 33, adalah selebriti tempatan kedua dipilih membuat liputan di majlis berprestij dunia itu selepas Datuk Aznil Nawawi.

 
Nabil berkata, dia juga bimbang kerana belum mendapat bayangan bagaimana keadaan di sana nanti. “Saya ada mendengar pengalaman Aznil dan rakan media yang pernah membuat liputan di sana. Walaupun ramai yang berkata agak sukar untuk mendapatkan temuramah bersama pelakon terkenal tetapi saya akan cuba.

 

“Ini kerana saya sudah menyimpan hasrat untuk menemuramah pelakon terkenal seperti Ryan Gosling dan Emma Stone,” katanya yang akan berada di sana selama dua minggu.

 

Nabil akan berangkat ke sana Khamis ini.

 

Menurut Nabil, dia sudah membuat pelbagai persediaan termasuklah kajian untuk soalan yang bakal diajukan.

 

“Saya mengkaji filem-filem yang dipertandingkan dan pelakon yang tercalon. Andai kata perancangan saya tidak berjaya menemuramah mereka yang diinginkan, saya sudah bersedia dengan perancangan lain.

 

“Mungkin perancangan ini adalah ‘kerja gila’ namun saya mahu melakukannya,” katanya.

 

Oscars akan akan bersiaran secara langsung di HBO Sentral saluran 431 bagi siaran negara ini jam 8 pagi Isnin ini.-Hemtro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.