Nurul Izzah Minta Maaf, Mengaku Fitnah Raja Non Chik

Kuala Lumpur – Kes saman Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin selesai hari ini apabila Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar mengemukakan kenyataan maaf secara terbuka kepada bekas menteri wilayah persekutuan dan kesejahteraan bandar itu.

Dalam kenyataannya hari ini, Nurul Izzah mengakui terdapat kesilapan di dalam kenyataan media yang dibuat pada 4 Mei tahun lepas iaitu sehari sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) mengenai pembelian tanah di Bukit Kiara, Kuala Lumpur.

“Saya kini mendapati terdapat kesilapan di dalam kenyataan tersebut yang telah menjejaskan nama baik dan reputasi Nong Chik sebagai seorang ahli politik, akauntan bertauliah, ahli perniagaan dan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar ketika itu serta keluarga beliau.

“Saya kesal dengan kenyataan tersebut. Saya berjanji untuk tidak akan mengulangi kenyataan-kenyataan saya di atas dan apa-apa kenyataan yang berkaitan dengan penerbitan kenyataan saya di atas,” katanya.

10 thoughts on “Nurul Izzah Minta Maaf, Mengaku Fitnah Raja Non Chik

  • August 21, 2014 at 10:48 pm
    Permalink

    Tak minta maaf pun… cuma mengakui je ni..

    Reply
    • August 22, 2014 at 1:09 am
      Permalink

      will the father follow the daughter step?? i doubt so

      Reply
  • August 22, 2014 at 2:00 pm
    Permalink

    Dah menang baru nk ngaku salah.
    Mknernya ini perbuatan fitnah yg disengajakn untuk mnjatuhkn lawan . Jdikn iktibar

    Reply
  • August 22, 2014 at 3:06 pm
    Permalink

    She has the guts to admit her mistake…unlike many other politicians…who acts smart and publicly show they are dumbasses….Kudos to Izzah and I will always look high upon u..

    Reply
    • August 22, 2014 at 7:39 pm
      Permalink

      Kalau tak mengaku nanti kene saman… Politician.. Puiihh… Trust a leader not politician… She is not…

      Reply
  • August 22, 2014 at 3:07 pm
    Permalink

    wahai izzah jgn lah ikut jejak perangai buruk manusia yang bernama anuar ibrahim suruh atau nasihatkan lah supaya balek ke pangkal jalan apa yang dia lakukan semua ini ada lah kesalahan besar teramat sangat disebabkan dendam kesumatnya itu mengikut nafsu syaitan belaka. tiada kesabaran langsung didalam kehidupan anuar sungguh kesian. Balek lah kepada Jalan Allah yang benar.minta dia bertaubat bersungguh2.kesian kepada wan azizah yang terpaksa mengikut kata anuar ibrahim (suami) tapi kalau jalan yang salah tak perlu diikut tak berdosa pun.renongkan lah…..kita semasa islam kena sentiasa mengingati antara satu sama lain.

    Reply
    • August 27, 2014 at 9:22 am
      Permalink

      ape kah perangai buruk yg diceritakn itu,biar jelas dn terang,disamping bukti2 klu boleh beserta fakta,klu setakat cerita yg dh biasa didengar,jgn la.saya bukan penyokong beliau mahupun parti pemerintah,tetapi cerita2 yg mcm saudari sebut tu dh bnyk saye jmpe dn temui,mmng la sebagai manusia biasa hari ni,kita bkn maksum,tapibnyk cerita2 spt yg saudari cerita tu lbh kurang sama je…tu blm lg cerita dr seblh parti pemerintah,tk tau la klu saudari dr parti pemerintah,bnyk cerita2 yg terlalu jijik utk diceritakn disini.saye tidak join mana2 parti politik dn bebas dr berparti,oleh itu saye menyeru agar kita tidak la membuat sebarang kenyataan yg tidak berasas samasekali dr segi kebenaran dn fakta,sekali lg saye nyatakn saye tidak menyokong mane2 pihak.

      Reply
  • August 22, 2014 at 6:12 pm
    Permalink

    Ini dia manyak puki mah punya orang ini dia anak haram Anwar Ibrahim lebeh lebih puki mah dia

    Reply
  • August 24, 2014 at 6:32 am
    Permalink

    Hah, senang la macam ni. Fitnah, jatuhkan imej orang, buat orang hilang kepercayaan pada lawan, menang undi, jadi YB, mintak maaf.

    Inilah orang sanjungan orang Lembah Pantai. Padahal masa aku membesar sana, Syahrizat yang naik taraf semua sekolah, yang bantu ibu2 tunggal, yang naikkan kawasan komersial, sekali senang je Izzah datang and 1 pembangunan takde aku tengok kat Lembah Pantai selain dari tinggalan YB Syahrizat dan Raja Nong Chik.

    Tapi takpelah. Orang Lembah Pantai boleh lah syok2 dapat YB cun buat modal….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.