Biar Lim Guan Eng Bongkarkan Ketidakjujuran Lim Guan Eng – Najib

Menteri Kewangan Lim Guan Eng masih tidak berpuas hati. Dia mengadu bahawa saya telah menyerang secara peribadi setelah saya nyatakan bahawa langkah menjual aset sebagai cara untuk menampung kos kerajaan bukan pandai pun.

Melalui satu kenyataan akhbar, Guan Eng berkata semasa dia menjawat jawatan sebagai Ketua Menteri selama 10 tahun, kerajaan Pulau Pinang hanya menjual 43 hektar tanah.

Tidak perlu untuk mengulas panjang lebar jika mahu mematah ketidakjujuran beliau. Kita hanya perlu merujuk kepada kenyataan Guan Eng sendiri pada masa silam di mana hanya satu penjualan tanah ini sahaja sudah 99.2 hektar (245 ekar):
https://limguaneng.com/index.php/2014/01/12/to-correct-a-mistake-in-my-statement-yesterday-enbmcn/

Biar Guan Eng bongkarkan Guan Eng.

Sebenarnya, selama temph 10 tahun ini, kerajaan Pulau Pinang di bawah beliau sudah menjual dan memberi tanah ataupun hak tanah milik kerajaan negeri sebanyak 2,337.5 hektar (5,776 ekar) – dan bukan hanya 43 hektar seperti didakwanya.

Ini termasuk dua projek PPP untuk projek terowong yang kini tiada apapun boleh dilihat dan projek PTMP di mana hak penambakan tanah diberi.

Guan Eng juga masih mahu meraih pujian dengan berkata dia telah mengurangkan hutang kerajaan negeri Pulau Pinang sebanyak 90% padahal ianya usaha kerajaan pusat BN pada tahun 2010 apabila kerajaan pusat memberi bantuan kepada kerajaan negeri dengan mengstruktur semula aset air mereka dan sekaligus telah mengurangkan hutang mereka sebanyak RM655 juta iaitu 95% dari hutang kerajaan Pulau Pinang pada masa itu.

Guan Eng sendiri juga pernah mengeluarkan kenyataan akhbar mengenai perkara ini bagaimana kerajaan pusat di bawah BN telah menolong Pulau Pinang untuk mengurangkan hutang kerajaan negeri sebanyak 95%:
https://limguaneng.com/index.php/2011/06/01/historic-water-restructuring-agreements-between-penang-state-government-and-the-federal-government-enbmcn/

Internet tak pernah lupa.

Jika fakta fakta yang sangat nyata dan ketara ini masih mahu tidak jujur, apa lagi yang mereka tidak berani untuk terus berbohong termasuk hal kewangan negara?

Guan Eng patut sedar bahawa dia bukan lagi ahli politik pembangkang tetapi menanggung tanggungjawab berat sebagai menteri kewangan negara. Oleh itu, dia patut dan seeloknya lebih jujur.

Sumber: Facebook Datuk Seri Najib Tun Razak

6 thoughts on “Biar Lim Guan Eng Bongkarkan Ketidakjujuran Lim Guan Eng – Najib

  • October 21, 2018 at 1:21 am
    Permalink

    Lge lebih amanah jujur ikhlas walau bukan islam?? Islam hanya pd nama jer..rasuah lagi kuat?? Lge cuba baiki ekonomi yg telah diporak dirosakan olih manusia zalim kejam khianat???
    Kau apa tk puas hati?? Tunggu jer hukyman yg telah disediakan!! Kau bongkak takbur biadap khianat pd bangsa negara rakyat!!! Bodoh sombong kau rasa bolih elak tepis ?? Doa kami semua kau dan kroni2 semua dihukum seberat3 nya!! Perosak perompak penyangak penyamun duit harta rakyat..berapa lama kau semua nk tepis? 50tahun? 100tahun?
    Tk kemana pun rasanya….! Hukuman pun dah dekat!! Byk sgt salahlaku kau dan kuncu2!!
    Spesis perosak perompak!! Kuasa allah swt tk dpt lawan punya??? Tunggu lah ya!! Tak lari punya????

    Reply
    • October 22, 2018 at 11:29 am
      Permalink

      Manusia kalau dah Allah hilangkan kebaikan pada dirinya maka Semua nya nampak yang tidak baik Dan buruk sahaja bebermuhasabahlah dalam urusan yang kita tidak Arif serahlah kepada Allah swt.

      Reply
  • October 21, 2018 at 1:23 am
    Permalink

    Salah tangkap dakwa tuduh hukum seberat3nya!!!! Tunggu lah ya!!

    Reply
  • October 21, 2018 at 7:11 pm
    Permalink

    Lge sejuta kali lebih baik?? Tak rasuah ?? Bukan spt korang dulu mentedarah billion ringgit?? Usah budybody lah korang da bungkus ..hancur musnah perosak segala2nya!! Korang bertuhankan syaitan dan duit?? Tamak haloba takbur bongkak rasuah????????????!!@!@@!@@
    Itu lah parti korup!@@!

    Reply
  • Pingback:VIDEO: Dewan Rakyat Kecoh Gara-Gara Pantun Nasihat Menteri Jangan Menipu | SUARA TV

  • October 23, 2018 at 11:21 pm
    Permalink

    Tengok laaa apa yg nanti LGE ni kita peratikan jer…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.