Ayah Nekad Bunuh Anak Gara-Gara Anaknya Sakit Mental

KENT – Seorang bapa di England sanggup  membunuh anaknya yang sakit mental.

Richard Kray (64) telah membunuh anaknya, Olivia (19), dengan cara mencekik.

Dia melakukannya kerana tidak dapat mengatasi masalah kesihatan mental yang dideritaan anaknya.

Kini lelaki itu dijatuhkan hukuman penjara selama 10 tahun dan menjalani rawatan di sebuah hospital khas atas tuduhan membunuh dengan sengaja.

Di samping itu, Kray juga melakukan perkara yang sama kepada isterinya, Damyantee Cowan, walaupun pada akhirnya dapat diselamatkan.

Dikutip dari Metro.co.uk, kes itu berlaku pada 21 Julai tahun lepas di tapak perkhemahan perkhemahan di Westland, berhampiran Herne Bay, Kent.

Pada 5 Februari lalu, mahkamah menjatuhkan hukuman 10 tahun penjara kepada Kray dan dia diwajibkan menjalani rawatan di hospital khas untuk mengubati jiwanya.

Ketua Detektif Inspektor Ivan Beasley dari Polis Kent berkata, kes tersebut sangat menyedihkan, di saat seorang lelaki tidak boleh mengatasi masalah yang berkaitan dengan kesihatan mental, dia memilih ubtuk membunuh anak perempuannya sendiri dan cuba membunuh isterinya.

“Itu akan menjadi perkara buruk yang akan terus diingati pelaku sepanjang hayatnya. Saya bersimpati kepada keluarga mangsa dan mengharap mereka boleh mengatasinya,” kata Beasley.

Keluarga mangsa melihat Olivia sebagai gadis yang cantik dan ceria.

“Sudah enam bulan sejak dia dirampas secara paksa dari keluarganya dan kami merinduinya setiap hari sejak itu.

“Olivia adalah seorang gadis penyayang dan dia akan membantu sesiapa sahaja apabila diminta, dia adalah anak perempuan, sepupu dan teman baik,” kata wakil keluarga itu.

Menurut keluarganya, pemergian Olivia meninggalkan kesedihan yang mendalam kepada ibunya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.