Jimmy Shanley Enggan Komen, Isu Tak Jumpa Anak

Penyampai radio dan pengacara Jimmy Shanley tidak mahu memberi sebarang kenyataan mengenai hal dia dikatakan tidak berjumpa dengan anak perempuannya sejak dia berkahwin baru pada Jun lalu. Spekulasi tambah kuat apabila dua beranak itu dikatakan tidak berpeluang menyambut Syawal bersama-sama.

Jelas penyampai radio Ultra.fm ini, dia enggan mengulas mengenai perkara itu kerana tidak mahu kenyataannya disalaherti dan bimbang ianya akan menimbulkan lagi isu dan kontroversi.

“Oh kalau tentang itu saya tak mahu komen. Nanti kalau saya komen, akan ada pula cerita lain dari pihak sebelah sana (pihak bekas isteri). Saya tak mahu nanti timbul banyak-banyak isu. Jadi saya tak mahu lah buat sebarang komen. Bagi sesiapa yang mengikuti Instagram saya, mereka tentu tahu lah kan”, katanya ringkas ketika ditemui pada Majlis Rumah Terbuka Ultra.fm bertempat di hotel Novotel Kuala Lumpur, malam tadi.

Jimmy atau nama sebenarnya Jimmy Shanley Norjahan Saleh, 34, sebelum ini pernah bernikah dengan Nursuhaila Eliani Suhaimi pada 1 Oktober 2010 dan berpisah pada 10 Oktober 2012. Hasil perkahwinan singkat itu mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Zahrah Rania Shanley yang kini berusia 3 tahun.

Meskipun sudah berpisah, konflik di antara Jimmy dan bekas isterinya masih berterusan hingga kini apabila masing-masing berebut dan bertelagah tentang hak penjagaan Zahrah.

Jimmy kemudiannya mendirikan rumah tangga dengan Mariam Jamilah pada 8 Jun lalu.

Diajak pula berkongsi mengenai kehidupan barunya, Jimmy memberitahu makan pakainya lebih terjaga sejak kembali bergelar suami. Meskipun sibuk dengan rutin harian, namun dia akan tetap meluangkan masanya bersama isteri tersayang pada hujung minggu.

“Kehidupan okay! Seronok. Lebih terurus dari segi makan dan pakai saya. Setiap kali nak balik kera saya teruja sebab saya tahu ada orang tunggu saya di rumah berbanding dulu seorang diri. Lucunya, kadang-kadang saya terlupa yang saya ni dah kahwin sebab kadang-kadang saya terkejut kalau tengah-tengah tengok TV, ada orang kat sebelah saya”,katanya sambil tertawa sebelum meneruskan perbualan,

“Sekarang ni saya memang sibuk dengan pengacaraan dan sebelah malam pula dengan tugas di konti. Alhamdulillah rezeki. Mujur isteri memahami kesibukan saya. Tapi hujung minggu memang sebolehnyya aya tak akan ambil apa-apa job kerana mahu luang masa dengan isteri.

“Ini pun sebenarnya saya baru pulang dari Korea. Pada bulan Ramadan lalu saya ke sana untuk mengikuti satu sesi latihan kerana saya dilantik sebagai moderator untuk memperkenal dan mempromosikan barangan buatan negara itu. Pelbagai barang yang akan dipromosikan nanti. Tapi buat masa ini saya tak boleh dedahkan leboh lanjut kerana akan ada pelancarannya pada bulan November nanti”, tuturnya.

Dalam pada itu Jimmy juga berkata sambutan Aidilfitrinya kali ini lebih bermakna kerana pertama kali beraya dengan keluarga dan sanak saudara sebelah isterinya.

“Seronok dan meriah sebab ni tahun pertama saya berya dengan keluarga sebelahh isteri. Hampir setiap hari kami berkunjung ke rumah terbuka. Tak kurang juga ramai tetamu yang berkunjung ke rumah ibu mertua saya, tak menang tangan nak melayan.

“Saya dan isteri sebenarnya ada bercadang nak adakan rumah terbuka. Tetapi memandangkan setiap hujung minggu kami banyak undangan rumah terbuka, jadi mungkin open house di rumah saya akan diadakan selepas Syawal nanti”, katanya.

Idam Anak Kembar
Ditanya pula mengenai perancangan masa depan dan zuriat, Jimmy berkata dia memang mahu segera menimang cahaya mata tetapi menyerahkan semuanya kepada Allah.

“Memang nak besarkan keluarga. Mudah-mudahan kami diberikan rezeki. Saya sebenarnya idamkan anak kembar lelaki”, katanya yang turut memberitahu mereka suami isteri bercadang untuk berbulan madu ke Eropah pada November depan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.