VIDEO: Peluk Dan Cium Artis KPop, Gadis Bertudung ‘Kepam Neraka’ – Azwan Ali

Kuala Lumpur – Konsert K-Pop B1A4 yang berlangsung semalam menimbulkan kontroversi hebat di kalangan masyarakat.

 

Ia ekoran tersebarnya gambar dan rakaman video yang memaparkan kumpulan pop-idola dari Korea Selatan itu yang menyentuh, memeluk dan mencium gadis-gadis bertudung di atas pentas.

 

 

Gambar dan rakaman video berdurasi 3.20 minit yang tersebar di laman-laman sosial Facebook menerima kecaman dan kutukan hebat dari pelbagai lapisan masyarakat.

 

Melalui rakaman video tersebut, bintang K-Pop tersebut dilihat memeluk seorang gadis dari belakang dan menyentuh bahagian dadanya.

 

Walaupun gadis-gadis yang dipanggil ke atas pntas itu kelihatan guguo dan teruja namun mereka juga dilihat rela diperlakukan sedemikian rupa.

 

Malah dalam satu rakaman yang lain, seorang daripada ahli band tersebut turut dilihat mencium dahi seorang gadis bertudung.

 

Berikut adalah komen-komen daripada para penguna media sosial yang marah dengan aksi dan tindakan tersebut:

 

Musemmil Genjuro berkata, “Maaf, bukankah ia pelik? Semua gadis-gadis yang sedang menyentuh memakai tudung. Anda boleh melihat kebodohan dan kelemahan iman mereka “.

 

Pija Pija TRW berkata, “Bodoh, bangsa lain mentertawakan Melayu”.

 

Ikhwan Shafiq berkata, “dicabul di tempat terbuka, yang ada mengapa tidak mereka berbuat apa-apa? Oh yeah semua orang di sana adalah sama, mereka bukan boleh bersorak untuk mereka “.

 

Azreen Yeen berkata, “Jarak anak-anak anda dari jenis ini perkara, walaupun ada semangat untuk muzik itu, jangan terlalu taksub. Semasa saya remaja juga obses tentang perkara tetapi mereka tidak pernah diuji seperti ini. Jika anak-anak anda taksub atas K-Pop bagaimanapun jangan biarkan mereka berasa bertuah untuk bangun di atas pentas seperti ini. Harap tuhan melindungi anak-anak anda.

 

Tinjauan SuaraTV mendapati majoriti yang memberi komen menyifatkan tindakan itu sebagai melampau dan meminta agar gadis-gadis tersebut membuang tudung yang digunakan kerana mereka seperti tidak dapat membezakan perkara yang dilarang oleh agama.

 

Salah seorang peminat K-Pop yang enggan namanya disiarkan berkata, tindakan gadis bertudung ity tidak boleh dikatakan sebagai dosa namun mengakui ia tidak sesuai.

 

“Apabila anda memakai tudung, anda memakai simbol Islam, oleh itu menyentuh, memeluk dan mencium bukan perkara yang wajar dilakukan.

 

“Bagaimanapun, ia hanya berdosa jika kanak-kanak perempuan ini telah mencapai akil baligh. Kita tidak tahu sama ada mereka telah mencapai akil baligh atau belum”katanya.

 

Sementara itu pengacara selebriti, Azwan Ali turut lantang menyuarakan rasa kurang senang atas tindakan itu.

 

Melalui laman Instagramnya Azwan Ali melahirkan rasa kecewanya dan menyifatkan tindakan gadis-gadis bertudung itu sebagai “betina busuk” dan kepam neraka”.

 

azwan ali insta 2

4 thoughts on “VIDEO: Peluk Dan Cium Artis KPop, Gadis Bertudung ‘Kepam Neraka’ – Azwan Ali

  • January 11, 2015 at 11:29 pm
    Permalink

    Murahnye diaorang ! Maruah mana ? Mana ? I hate kpop since dia xtaw respect budaya dan adat kita !

    Reply
  • January 12, 2015 at 3:50 pm
    Permalink

    korang asyik mengutuk pmpuan ni jaa . korang ta kutuk pun pmpuan bkn mahram yg pluk , cium n pegang tngan dgn laki bkn mahram . kita sebagai manusia ta elok utk mengutuk sesiapa . biar laa Allah yg menentukan .

    Reply
  • January 13, 2015 at 11:51 am
    Permalink

    lebih baik sentuh babi dari berpeluk jantankoreajadah tu…tp jgn dok pi cari babi sengaja sentuh plk…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.