TERKINI #COVID19: Sekolah Di Sabah Tutup Sehingga 25 Oktober

- Advertisement -

KUALA LUMPUR, 9 Okt — Kementerian Pendidikan (KPM) memaklumkan semua sekolah di Sabah ditutup mulai esok (10 Okt) sehingga 25 Okt ini.

Bagaimanapun, murid-murid sekolah berasrama penuh yang berada di zon merah serta mereka di asrama sekolah yang terletak di zon hijau tetapi rumah keluarga adalah di zon merah, perlu kekal tinggal di asrama masing-masing.

Menurut KPM, pihak sekolah akan menguruskan keselamatan dan kebajikan murid-murid tersebut di asrama.

“Mesyuarat Khas Majlis Keselamatan Negara Mengenai Pengurusan COVID-19 yang dipengerusikan YAB Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pagi ini telah memberi tumpuan khusus kepada situasi di Sabah.

“Pada masa ini, semua sekolah di zon merah di negeri Sabah telah ditutup. Memandangkan kes-kes di negeri ini masih menunjukkan peningkatan, mesyuarat bersetuju supaya KPM meneliti keperluan untuk menutup sekolah-sekolah di seluruh negeri Sabah,” menurutnya dalam kenyataan hari ini.

Dalam tempoh itu, KPM berkata pentadbir sekolah diarah memastikan para guru dan murid-murid melaksanakan pengajaran dan pembelajaran di rumah dengan memuat turun manual di portal rasmi KPM (www.moe.gov.my). – BERNAMA

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat