10 Filem Melayu Dengan Kutipan Paling Rendah

DI SEBALIK kejayaan filem “Hantu Kak Limah” dan “Munafik 2” yang mencuri tumpuan ramai dengan jumlah kutipan tiket tertinggi dalam sejarah industri perfileman tanah air, beberapa filem tempatan pula gagal mendapat kutipan tiket yang baik di pawagam.

Namun harus diingat, filem yang mendapat kutipan pecah panggung tidak semestinya merupakan filem terbaik dan begitulah sebaliknya.

Masing-masing tampil dengan kelebihan dan sasaran yang tersendiri.

Daripada 33 buah filem yang ditayangkan sehingga Ogos lalu, Sinar Harian kongsikan 10 filem Melayu yang mendapat kutipan paling rendah di pawagam:

1. Bidong The Boat People (Mac) – RM3,000

2. Enjin No. 9 (Mac) – RM7,000

3. Qhaliq (Jun) – RM14,000

4. This Is Pilah (Jun) – RM45,000

5. Hantu Wangan (Mac) – RM89,000

6. Badang (Februari) – RM93,000

7. Busker (Januari) – RM96,000

8. Bukan Cinta Malaikat (Januari) – RM127,000

9. Makrifat Cinta (Februari) – RM138,000

10. Blok 404 (Jun) – RM220,000

– Awani

2 thoughts on “10 Filem Melayu Dengan Kutipan Paling Rendah

  • September 26, 2018 at 1:35 am
    Permalink

    abuk mutu tiada langsung!! byk tajuk apa ceta pun tk faham! leret2 buang tong sampah jer.. elok henti mengarah lah!! lagi baik duk diam jer… malu dgn filem luar yg lebih baik bagus mutu…! kepuh kecuh bawang lebih tk bagus mana pun… perasan lebih… mutu tiada..jln ceta mengarut ..meleret2 meluat menyampah korang tk perasan ke? apa ni bangga nya!! lagi baik tengok cerita tamil . cina discovery tk sakit hati… heran pelik apa yg arah apa yg lakon??? balik2 ceta bodoh .bangang curang . hidup mewah juta2 ..abuk pun takde… filem melayu rudum hancur …! tk cerdik buat filem???

    Reply
  • September 26, 2018 at 1:38 am
    Permalink

    cerita cina . tamil pun lebih baik bermutu? tak sedar2 ke? tengok discovery pun lagi bagus….! memang layak masuk tong sampah jer???

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.