Walaupun Suara Saya Sumbang, Janganlah Rampas Mikrofon, Kata Syamsul

PENYANYI Haqiem Rusli yang menganggap perbuatan dia merampas mikrofon daripada Mohd Syamsul Nordin, sebagai gurauan sebenarnya mendatangkan kemarahan buat peserta I Can See Your Voice Malaysia itu.

Mohd Syamsul, 19, berkata, dia terkejut dan tidak menyangka penyanyi lagu Selamat Tinggal Sayang itu akan melakukan perbuatan sedemikian kerana ia agak kurang sopan.

Menurut Syamsul, tindakan itu sememangnya tidak wajar dan sepatutnya Haqiem membiarkan dia menghabiskan nyanyiannya terlebih dahulu sekalipun suaranya sumbang.

“Pendapat saya, mungkin tindakan Haqiem itu tidak wajar dilakukan apatah lagi dia seorang artis. Kerana setiap tindak tanduk anda diperhatikan.

“Biarpun suara saya sumbang, sepatutnya dia kena hormat dan membiarkan saya menyanyikan lagu sampai habis. Kalau tonton program itu versi Korea, juri-juri mereka tidak akan melakukan seperti itu.

“Tapi saya tak marah dia, cuma rasa terkejut dan tak sangka Haqiem tiba-tiba naik ke pentas dan rampas mikrofon itu,” kata Syamsul ketika dihubungi mStar Online.

Dalam kejadian pada Sabtu lalu, Haqiem selaku salah seorang juri pertandingan itu naik ke pentas lalu merampas mikrofon ketika Mohd Syamsul membuat persembahan dengan menyanyikan lagu Tergantung Sepi.

Haqiem adalah penyanyi asal lagu berkenaan.

Namun dalam satu kenyataan kepada mStar Online pada Isnin, Haqiem berkata, perbuatan itu adalah sekadar gurauannya bagi memeriahkan program tersebut.

Perbuatan itu turut menimbulkan kemarhan netizen.

Dalam pada itu tambah Syamsul, keluarganya juga tidak berpuas hati dengan insiden berkenaan namun mereka mengambil perkara itu secara positif.

Dia menyertai program tersebut sekadar ingin menghiburkan orang dan tidak kisah apa yang diperkatakan walaupun suaranya tidak seperti diharapkan.

“Keluarga saya ada juga meluahkan rasa tidak berpuas hati dengan tindakan Haqiem itu tapi mereka kata ambil benda itu secara positif.

“Yang negatif itu, kita hiraukan sahaja. Perkara itu pun dah berlalu. Saya sertai program itu pun sebab nak hiburkan orang,” ujarnya.

Dalam pada itu, remaja yang berasal dari Tawau, Sabah ini meminta Haqiem lebih berhati-hati selepas ini.

Pertandingan yang disiarkan di NTV7 itu membariskan Mark Adam, Jihan Muse dan Seelan Paul selaku juri tetap manakala juri jemputan minggu lalu ialah Haqiem Rusli, Naz Rahman dan Cakra Khan. – mstar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.