Video: Raja Bomoh Dakwa Ramalannya Mengenai MH370 Tepat

Kuala Lumpur – Individu yang mengelarkan dirinya sebagai Raja Bomoh, Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin mendakwa ramalan yang dibuat sebelum ini mengenai misteri kehilangan pesawat MH370 milik MAS adalah tepat.

 

Ibrahim ketika ditemui SuaraTV berkata, hasil upacara yang dilakukan sebelum ini beliau pernah berkata pesawat tersebut tergantung di tiga buah negara dan berada di sebuah pulau.

 

“Perdana Menteri baru-baru ini (pagi tadi) telah mengumumkan pesawat yang hilang ini telah dapat dikesan dan berada di luar negara kita.

 

“Ramalan ini telah saya kata dahulu bahawasanya kapal terbang ini berada di sebuah pulau, di pulau mana tidak dapat kita ketahui tapi hari ini (ramalan) saya itu telah menjadi kenyataan” katanya kepada SuaraTV sebentar tadi

 

 

Ibrahim turut berkata kesemua serpihan yang ditemui yang ditemui di Pulau Reunion pada 29 Julai itu adalah sah milik MH370.

 

“Bila cerita pasal kapal terbang (objek) yang ditemui ini banyak orang bergurau senda (mengenai penemuan tersebut).

 

“Tapi perkara ini berdasarkan kaedah tradisional yang saya tengok (teropong) objek yang ditemui itu adalah betul dan milik pesawat MH370” katanya ketika melakukan ‘ritual’ ringkas terhadap penemuan tersebut.

 

Pengamal perubatan traditional itu turut menyelar tindakan sesetengah masyarakat yang mencemuh dan memperkecil-kecilkan usaha yang dilakukan olehnya sebelum ini.

 

“Kebanyakan bila saya (buat ritual) dan keluar kenyataan dahulu, ada yang mencerca termasuk pejabat Mufti dan pejabat agama. (pelbagai gelaran diberikan) sonsang, sesat, tak betul dan macam-macam lagi.

 

“Kita (masyarakat) hanya pandai mengata, pandai menghina tapi kita sebenarnya tidak tahu. Saya minta pada yang caci dan menghina saya dahulu, akan datang nanti jangan lagi tohmah saya dengan perkara yang tnidak sihat” bidasnya.

 

Beliau turut menjelaskan, amalan bomoh dan perubatan tradisional ini adalah merupakan kerja turun temurun keluarga sejak dari zaman moyangnya.

 

Menurut Ibrahim, pihaknya akan mengadakan satu lagi ritual tidak lama lagi bagi membantu usaha mengesan saki baki objek pesawat tersebut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.