Budak 11 Tahun Bunuh Diri Gara-Gara Tak Puas Hati Dengan Wajah Dan Bentuk Badannya

Dublin – Seorang budak perempuan berusia 11 tahun bertindak membunuh diri selepas tidak berpuas hati dengan wajah dan bentuk badannya.

Milly Tuomey ditemui tidak sedarkan diri sebelum disahkan meninggal dunia pada 4 Januari lalu ketika di rawat di sebuah hospital di sini.

Bagaimanapun, satu inkuest yang dijalankan terhadap kematian Milly mendapati gadis itu pernah berhasrat membunuh diri kerana tidak gembira dengan bentuk badannya.

Milly juga beberapa kali memuat naik kenyataan di laman Instagram bahawa dia malu dengan penampilannya dan tidak mahu hidup lagi.

Ibu bapa Milly, Fiona dan Tim yang terkejut dengan sikap anaknya itu segera membawa gadis itu berjumpa doktor tetapi keadaannya tidak berubah.

Milly juga menulis satu diari yang mengandungi senarai ubat yang dipercayai mahu digunakan gadis itu untuk membunuh diri.

Pakar psikiatri, Dr Antoinette D’Alton memberitahu mahkamah, kanak-kanak di Ireland semuda tujuh tahun pernah melahirkan hasrat membunuh diri.

“Beberapa tahun lalu, perkara seperti ini tidak pernah dibayangkan.

“Kini, jumlah kanak-kanak termasuk semuda tujuh tahun yang pernah menyatakan hasrat untuk membunuh diri semakin meningkat,” jelasnya. – Agensi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.