Setiap Seorang Daripada Kita Bertanggungjawab Terhadap Kekalahan Ini-Najib

KUALA LUMPUR – Selepas Khairy Jamaluddin memuat naik Tweet sebagai reaksi terhadap kenyataan bekas Perdana Menteri, ia semakin berlanjutan sehingga mencetuskan pertelingkahannya dengan Datuk Lokman Noor Adam di laman sosial.

Bingkas memberi respon, Datuk Seri Najib Razak selain berkata tidak mahu terjerumus dalam tindakan menyalahkan antara satu sama lain, sebaliknya beliau yakin bahawa kekalahan Barisan Nasional (BN) adalah ayas tanggungjawab semua orang dalam parti.

“Saya tak mahu terjerumus ke dalam permainan menuding jari ini. Tetapi saya percaya setiap seorang daripada kita bertanggungjawab terhadap kekalahan ini,”katanya menerusi Faceboknya.

Ujarnya lagi, program santai yang diadakannya pada Sabtu adalah demi memperbetulkan penipuan berleluasa Pakatan Harapan selama ini justeru tiada apa yang perlu dibimbangkan.

“Tak usahlah bimbang tentang kelantangan saya di sosial media atau sokongan untuk sesi sembang santai semalam.

“Sebagaimana saya katakan di program itu semalam, saya hanya berminat untuk memperbetul dan menjelaskan mengenai penipuan yang berleluasa PH selama ini dan yang direka selepas jadi kerajaan, mengeluarkan fakta, membersihkan nama saya, mengkritik dan memberi pendapat saya apabila saya lihat sesuatu isu berkaitan rakyat dan halatuju negara.

“Berilah ruang untuk saya mencapai matlamat ini,” katanya lagi.

Tambahnya lagi, Setiausaha Agung BN Datuk Seri Nazri Aziz yang turut senada dengan KJ tidak hadir pada program santainya sehubungan itu mereka tidak tahu kenyataan sebenar yang dikeluarkannya.

Jelas beliau fitnah Pakatan Harapan yang berleluasa tentang 1MDB mengakibatkan rakyat tidak mendapat fakta benar.

“Nazri Aziz dan Khairy tidak hadir di acara sembang santai saya bersama rakan-rakan FB saya semalam namun mengeluarkan pendapat mereka bersandarkan kepada laporan berita yang tidak tepat dan nakal.

“Sudah tentu jika mereka hadir sama-sama atau menonton video FB live, sudah tentu mereka tahu apa yang saya maksudkan tentang propaganda tidak benar dan penipuan dibuat mengenai 1MDB. Saya tak kata 1MDB tidak menjadi faktor kekalahan BN,” katanya lagi.

Khairy atau KJ yang merupakan bekas Pemuda UMNO berkata kekalahan BN adalah disebabkan 1MDB, sambil memuat naik laporan berita Najib sebagai sebagai berkata parti itu kalah pada pilihan raya yang lalu oleh kerana fitnah.-SuaraTv

10 thoughts on “Setiap Seorang Daripada Kita Bertanggungjawab Terhadap Kekalahan Ini-Najib

  • November 4, 2018 at 10:40 pm
    Permalink

    Apa pasal nk tanggung salah rasuah yg kau buat? Bodoh bangang betul?? Kau yg curi rompak org lain nk sama terima!! Tk ke biul tolol sgt kau?? Takbur angkuh bongkak kau tk mana pun!!! Bukti saksi da ada kuat kukuh tk lama … terima lah hukuman seberat2 nya sama bini ..kuncu2 kroni2 kau..!! Tanggung lah sendiri ya..usah mimpi lepas?? Smga allah swt makbulkan doa kami semua yg dianiaya…amin

    Reply
  • November 4, 2018 at 10:44 pm
    Permalink

    Tolol betul ..tk mau akui korup pecah amanah.. lawan lah undang2 untung2 kalah teruk..?? Korup kurap kotor najis jelik khianat angkuh bongkak takbur … tk malu tk ada maruah… elak lah tepis lah ..berapa lama?? Perompak duit rakyat harta negara???,

    Reply
  • November 4, 2018 at 10:46 pm
    Permalink

    Kau akan terima apa yg telah kau curi rompak … ramai lgi akan didakwa weh..!!

    Reply
  • November 4, 2018 at 10:49 pm
    Permalink

    Muka tk malu?? Tk de maruah?
    Mual muak meluat menyampah tgk muka korang semua?? Sbb tu kalah teruk rakyat da benci skandal2 korang?? Dunia tahu apa yg disorokan selama ini.!!
    PH baik bagus terbaik amanah???

    Reply
  • November 4, 2018 at 10:51 pm
    Permalink

    Kau tnggung lah bukan kami.!!
    Terima lah akibatnya… tanggung lah ya sendiri…

    Reply
  • November 5, 2018 at 4:08 am
    Permalink

    penipu sebenar ialah kerajaan PH..

    Reply
  • November 18, 2018 at 5:03 pm
    Permalink

    Muka semak tk malu?? Kau songlap duit suruh rakyat tnggung sama..otak kau?? Hina mahkamah sbb kau bongkak masuk reban pesalah??? Besar sgt kepala kau? Dakwa denda tanpa bicara je dia ni sbb angkuh bodoh sombong ?? Rasa hebat ke rasa macam tk salah ?? Smga mudah2an agar perasuah semua yg didakwa bini kuncu kroni2 terbukti bersalah hukuman seberat2nya wajib beri pd yg sombong bodoh khianat rasuah pecah amanah mencabar undang2!!! Byr jamin juta2..rampas ribu juta..kuncu2 byr jamin juta2 bini dia byr jamin pun juta2 mana ambil duit?? Duit kumpul masa kecil ke?? Duit gaji?? Duit haram?? Byk sgt ke duit mangkuk2 ni?? Tapi allah swt lagi maha kaya dri korang?? Jgn takbur angkuh bongkak biadap sombong bodoh…rasanya korang2 semua tk kemana pun?? Bukti saksi transaksi buti2 semua cukup tepat jelas..nk lawan allah swt ke??
    Doa kami terbukti lah segala kerakusan kekejaman yg tk dapat lagi disembunyikan ditepis..elak ..!! Insyallah makbulkan doa kami yg teraniaya ini… biar dunia tahu rosaknya mereka2 ini akan dikenang diingat sampai bila2 jahat korup rasuah songlap rompak curi samun ..rakyat tnggu cerita ini sampai habis!! Tampal lah muka tebal2 ya????
    Tkde maruah langsunf dia ni sbb percayakan bomoh…!! Langit tu tinggi ..kita tumpang je…bukan nk tongkat langit??
    Sedarlah diri sebelum terlambat??

    Reply
  • November 18, 2018 at 5:07 pm
    Permalink

    Tk mana pun…insaf sblm terlewat?, sbb pintu besi setia sedia menanti org datang?? Lawanlah cabarlah…jgn tk tertepis ya…rasa2nya tk tersindir..terperli..terbidas ??
    Jgn sampai tk terjawab?? Baru nk sedar ..lambat da..rosak da..musnah da..hancur da..

    Reply
  • November 18, 2018 at 5:09 pm
    Permalink

    Cepat2 jatuh hukum..??
    Mual muak meluat muntah tgk muka2 rasuah???

    Reply
  • November 18, 2018 at 5:12 pm
    Permalink

    Ribu juta songlap?? Nk bawa kemana?? 1mdb..felda..felcra..nfc.. panel solar.. byk lagi isu akan timbul..insyallah ada ramai akan dicekup nanti?? Jgn lari tau????

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.