Anggota Tinggi Suara Tidak Langgar Disiplin – PDRM

- Advertisement -

Tiada pelanggaran disiplin berlaku dalam kejadian tular membabitkan anggota polis meninggikan suara terhadap seorang lelaki yang diperiksa ketika sekatan jalan raya di Seri Kembangan, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Serdang Asisten Komisioner Ismadi Borhan berkata, semua pihak yang terbabit dalam kejadian itu sudah diambil keterangan bagi melengkapkan siasatan dijalankan.

“Hasil siasatan dilakukan, kami mendapati tiada perlanggaran disiplin berlaku. Insiden itu hanya menggambarkan terdapat segelintir orang awam yang masih tidak faham penguatkuasaan sedang dilaksanakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dengan lebih ketat.

“Oleh itu, orang ramai diingatkan supaya mematuhi arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bagi memastikan kejayaan bersama memerangi ancaman penularan Covid-19,” katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.

Terdahulu, media melaporkan siasatan menyeluruh sedang dijalankan pihak polis berhubung kejadian itu.

Sebelum ini, satu video berdurasi 17 saat menunjukkan seorang lelaki memarahi anggota polis bertugas sebelum seorang daripada mereka meninggikan suara bagi menegur lelaki berkenaan tular di media sosial sejak semalam.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat