Gambar: Pergaduhan Besar Di Taman Bayu Perdana Klang

KEMASKINI: Klang – Satu pergaduhan besar dilaporkan telah berlaku di Taman Bayu Perdana Kelang antara masyarakat Bumiputera Sabah dengan beberapa orang India serta Cina di kawasan berkenaan.

Punca pergaduhan dikatakan bermula daripada perasaan tidak puas hati tentang perniagaan yang dijalankan di kawasan terbabit oleh kedua-dua belah pihak.

Setakat ini, ramai warga Sabah dilaporkan cedera parah dan ditempatkan di hospital berdekatan untuk menerima rawatan.

Berikutan kes ini, orang ramai di nasihatkan supaya tidak menyebarkan maklumat yang salah dan mengaitkan kejadian pergaduhan ini dengan isu politik seperti mana yang sedang tersebar di laman sosial.

 

Berikut adalah laporan polis berhubung insiden tersebut.

Pengesahan di semua Balai Klang, Pandamaran, Port Klang, MPV dan Petugas PC di HTAR memaklumkan tiada insiden seumpama itu. 

Dalam tempoh terdekat cuma terdapat satu insiden gaduh seperti mana KlangbReport No 26257/14 iaitu pada 31 Jul 2014.

Lebih kurang pada jamn0450 bertempat di Viral Net (cyber cafe) di alamat No 290, Jalan Batu Unjur 7, Taman Bayu Perdana, Klang. 6 lelaki Sabahan (Bugis) cedera kena tetak dengan lebih kurang 10 lelaki India.

Daripada 6 orang teraebutt,  4 cedera parah dalam ICU. 2 lagi stabil.

Ada seorang budak lelaki berumur 15 tahun turut cedera sekali tapi stabil. Seramai 6 OKT berjaya ditahan untuk siasatan.

Dipercayai ianya adalah tindakbalas ekoran insiden tersebut. Setakat ini dipercayai sebaran maklumat FB adalah tidak benar. Pemantauan dan perkembangan diikuti. 

Makluman. 

Gaduh Besar 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gaduh Besar 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gaduh Besar 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gaduh Besar 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gaduh Besar 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 thoughts on “Gambar: Pergaduhan Besar Di Taman Bayu Perdana Klang

  • August 1, 2014 at 1:09 pm
    Permalink

    Kau pun sebar maklumat yang tidak betul. Dah macam keling cerita kau ni.

    Reply
    • August 1, 2014 at 5:42 pm
      Permalink

      Cerita betul dia mcm mana?.

      Reply
    • August 1, 2014 at 6:49 pm
      Permalink

      mana? :v mana citer betul dia, cer citer cer citer

      Reply
  • August 2, 2014 at 12:13 pm
    Permalink

    Apajua cerita, keganasan adalah salah… Tak kisah siapa yang betul. Kita manusia yang di cipta tuhan. Takkanlah tuhan kita mencipta kita untuk bertindak tidak berperikemanusiaan? Kecualilah tuhan kita setan.

    Reply
  • August 2, 2014 at 1:10 pm
    Permalink

    sendiri cerita tak betul adaiiiii . cerita kelinggggggggg .. india tuu serang cc tmpt org melayari internet dan game .. india tu x ckp apa2 , dtg terus potong org kat dlm cc guna parag . pastu lepas potong dorg lari tanpa ambil ap2 barang berharga .. org x bersalah jgak nak potong . mmg india ni anak harammmmmm

    Reply
  • August 2, 2014 at 6:03 pm
    Permalink

    nak thu citer betul p la kt hspt klang..
    n tgk ngn kepala mata sendiri..dgr…ni serangan secara rambang

    Reply
  • August 3, 2014 at 10:48 pm
    Permalink

    Shithead who call an indian “Keling” must be kicked their face and spit on your sorry ass idiots…stop call indian’s keling otherwise you would be sorry.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.